ABVV Opzeggen??

DDB210792
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ABVV Opzeggen??

#1 , 30 jul 2018 18:42

Beste,

Ik ontvang hier net een brief van het ABVV, dat ik blijkbaar al sinds 10/17 mijn "lidgeld" niet betaal.
Ik heb nooit gekozen om lid te worden van ABVV, ik heb enkel enkele maanden terug een gesprek gaan voeren over een probleem met mijn interim.
Ik had natuurlijk eerst naar het kantoor gebeld, en de situatie uitgelegd. En toen zeiden ze me dat ik mocht langstkomen om er samen naar te kijken.
Toen is er ook verdergegaan op dat dossier, maar is ze blijkbaar niet tot harde actie kunnen overgaan omdat ik geen lid was bij hen, en ik heb dit dan ook geweigerd gewoon. Ook heb ik mijn eindejaarspremie moeten "innen" via het fondsinterim, omdat ik volgens hen niet bij een vakbond was aangesloten.
Nu staat er ineens op de brief die ik vandaag aankrijg, dat ik 193.50€ aan lidgelden verschuldigd ben..
Wat ik dus echt niet van plan ben te betalen, want heb hier niet voor gekozen.

Mijn vraag is dus nu, hoe kan ik opzeggen ? Heb al een mail gestuurd met de vraag het zogezegde "lidmaatschap" op te zeggen.
En ik heb ook op verschillende forum's gelezen, dat als ik niet betaal, ze mij als niet lid meer beschouwen. Of gaat dit extra kosten leveren door advocaat/deurwaarder kosten? Of kan ik de betaling gewoon negeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2018 19:17

Heb je ooit een aansluiting ondertekend? Van waar komt die datum "sinds 10/17 lidgeld verschuldigd"?
Normaal krijg je bij aansluiting een bewijs van aansluiting, sturen ze elke maand een tijdschrift en heb je mits betaling van de bijdrage het jaar nadien recht op een vakbondspremie.

Als je nooit een aansluiting hebt ondertekend en je hebt dit gemeld via mail denk ik dat daarmee de zaak geregeld is. Waarschijnlijk is dit gewoon het werk van een ijverige bediende die nieuwe leden wil werven. Uiteraard kan je niet verwachten dat je beroep kan doen op dienstverlening als je geen lidgeld betaalt.

Reclame

Terug naar “Andere”