Uitkering ziekte bij overgang bediende naar zelfstandige

katrijnc
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Uitkering ziekte bij overgang bediende naar zelfstandige

#1 , 22 jul 2018 19:19

Hoi

Kan iemand mij aub deze wettekst die ik van de cm kreeg vertalen naar mensentaal?

Dit is de tekst die ik door gekregen heb:

“Een persoon die binnen de algemene regeling zijn wachttijd vervuld heeft of hiervan vrijgesteld was, zal van een vrijstelling wachttijd kunnen genieten binnen de regeling zelfstandigen, op voorwaarde dat er geen termijn van meer dan 30 dagen verstreken is tussen het verlies van de hoedanigheid binnen de A.R. en het verwerven van een hoedanigheid binnen de R.Z.”

Ik vermoed dat hij wil zeggen dat ik wel recht heb op een uitkering als er geen 30 dagen verstreken zijn tussen mijn laatste dag in loondienst?

Mijn laatste dag was 20/06. Zelfstandig begonnen op 01/07. Kom dus in aanmerking voor uitkering op laatste loon als er 20/07 op mijn attest staat??

Sorry maar werkelijk niemand weet het antwoord ... sociale kas, CM etc ... kreeg uiteindelijk dus enkel deze wettekst door.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding