Uitkering ziekenfonds wordt niet uitbetaald

jayoya
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitkering ziekenfonds wordt niet uitbetaald

#1 , 09 jul 2018 16:16

Mag het ziekenfonds zomaar je uitkering weigeren uit te betalen ?
Volgens de ziekenbond kreeg ik een mail om een afspraak te maken met de controle arts. Ik kreeg deze mail niet, en heb dus ook geen afspraak gemaakt.
Nu weigert de ziekenkas mijn uitkering uit te betalen.
Ik heb ondertussen een afspraak voor 16 augustus (weet zelfs niet bij welke arts ik moet zijn), maar nog steeds weigert de ziekenkas mijn uitkering uit te betalen. Ik moet wachten tot 16 augustus. Ik zit dus op droog zaad, kan geen enkele rekening betalen (huur, telefoon, gas, elektriciteit, verzekering, autolening)
Kan de ziekenbond zomaar iemand zonder geld zetten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 09 jul 2018 17:57

Kan ziekenfonds bewijzen dat u een uitnodiging ontving?
U kan altijd naar het OCMW gaan voor een leefloon.

Floes
Berichten: 115

#3 , 10 jul 2018 08:13

Zit de mail niet in je spam?

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 10 jul 2018 20:05

dat zou wel heel straf zijn moest dat in de spam zitten.

Als zij ooit toelating aan het ziekenfonds heeft gegeven om haar mailadres te mogen gebruiken, dan kunnen zij rechtsgeldig een oproep naar haar mailadres sturen.

De vraag gaat ook zijn of zij een sanktie gaat krijgen voor de periode dat zij te laat op controle is geweest.

( door te laat op controle te gaan kan men een ziekte kunstmatig rekken, want de adviserend arts mag nooit iemand retroactief afschrijven )

Floes
Berichten: 115

#5 , 11 jul 2018 06:20

Klopt. Als dit de eerste keer is zou men ook kunnen kiezen om te betalen tot aan de afspraak en vanaf dan de uitkering te schorsen bij afwezigheid...

Terug naar “Andere”