Sociale zekerheid

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Sociale zekerheid

#1 , 28 jun 2018 15:19

De sociaal zekerheidskantoor waar u het over heeft zijn private instellingen die de rsz innen voor de staat.
Zij mogen enkel bij wet de vastgelegde verhogingen toepassen.
Normaal bij achterstanden van X aantal maanden krijg je een vraag tot betaling, en als je deze niet betaald word dit behandeld door de arbeidsrechtbank, en daar zijn dan ook vonnissen van.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 28 jun 2018 16:05

Wanneer betwist en betwisting correct ontvangen en in behandeling genomen, zou me dat vreemd lijken dat ze dat kunnen.

Maar indien niet betwist (of betwisting niet in behandeling, zie hieronder), kunnen ze perfect via deurwaarders innen zonder eerst een vonnis te moeten hebben;

Ik heb dus een andere farce voorgehad, echtgenote was onterecht als meewerkende echtgenote geregistreerd, met terugwerkende kracht van 5 kwartalen sturen ze me ineens een herberekening van sociale bijdragen, ten bedrage van net over de 1800€. Ik stond dus met andere woorden van de ene op de andere dag met 5 kwartalen achterstand in hun computersysteem.

Fout lag bij hen, dus aangetekend schrijven met betwisting verstuurd, na 1 maand nog geen antwoord, opgevolgd met e-mails en nog een aangetekend schrijven, geen antwoord, doodse stilte.

Dan ingebrekestelling binnengekregen van deurwaarder, met nota binnen de 30 dagen betalen of aangetekend betwisten.

Weerom aangetekend betwist, weerom geen antwoord.

En toen stond de deurwaarder aan de deur met nota van binnen de 24 uur te betalen of er wordt overgegaan tot boedel inbeslagname. Natuurlijk net de dag voor we een paar weken op vakantie vertrokken.

Dan toch maar betaald (inclusief bijna 300€ deurwaarderskosten) om niet naar een leeggehaalde woning terug te moeten keren na onze vakantie.

Uiteindelijk in Brussel op het kantoor van het sociaal zekerheidskantoor met de vuist op de tafel gaan slagen, met alle bewijsstukken.
Hun uitleg was dat ze veel achter stonden, dat ze nu bezig waren met de aangetekende zendingen van bijna drie maand geleden te behandelen. Er lag een stapel van bijna een meter hoog op die man zijn bureau, allemaal aangetekende zendingen van maandenlang, netjes afgetekend voor ontvangst aan de receptie maar nooit geopend of gelezen.
Idem met de e-mails. Een achterstand van honderden mails.

Men heeft daar dan direct gezien dat ik correct was, maar het enige wat ze konden doen was wanneer ze het geld van de deurwaarder doorgestort krijgen (kan tot 3 maanden duren), dit dan onmiddellijk naar mij te retourneren.
Indien ik de deurwaarders onkosten wou recupereren moest ik daar dan maar een rechtszaak voor starten.

Heb uiteindelijk het geld teruggekregen (minus deurwaarderskosten), bijna 5 maanden nadat de deurwaarder het bij mij is (onterecht) komen halen.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2018 19:42

Dit is wel zeer uitzonderlijk, nog niet gehoord.

Maar het kan natuurlijk, ze laten ook zeer veel verjaren omdat men hun werk niet naar behoren doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”