IVT + Werken

Glen.vs
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

IVT + Werken

#1 , 21 jun 2018 17:19

Beste,

Ik ga afstuderen maar heb een beperking.

Ik ontvang zowel IVT (inkomensvervangende tegemoetkoming) als IT (integratie tegemoetkoming, 8punten) en start met werken vanaf 1 augustus 2018.

Ben ik dit verplicht te melden aan de FOD personen met handicap of kunnen zij dit automatisch terug vinden en zo een herziening doen van mijn tegemoetkoming?

Op de ene site lees ik dat ik dit op voorhand moet laten weten, op een andere site lees ik dan weer "je tegemoetkoming kan pas verminderd worden in het jaar nadat je beginnen werken bent." en op nog een andere site lees ik dan weer "Indien je werk vindt en
je laat dit binnen de 3 maanden weten, dan heeft de herziening uitwerking op de 1ste dag van de
maand die volgt op de beslissing van de FOD Sociale Zekerheid. Met andere woorden: je kan dus
minstens drie maanden je volledige loon en je tegemoetkoming cumuleren.
"...

Graag jullie raad zodat ik niet in de problemen kom of beter gezegd: zodat ik geen tegemoetkomingen krijg die dan weer ten onrechte blijkt.


Met vriendelijke groeten,
Glen vs

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding