Uitkering verhoging?

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

Uitkering verhoging?

#1 , 05 jun 2018 10:30

Mijn echtgenote wás werkloos toen zij arbeidsongeschikt werd na een operatie ( ze is 57 j). De eerste 6 maand kreeg zij dezelfde uitkering als haar werkloosheidsvergoeding, na 6 maand een verlaging, en nu krijgt zij na de 7de maand terug een verhoging. Is dit correct,? Ik zou niet graag willen terugbetalen. Ik werk. Dus zij is samenwonende.
Degene aan de telefoon bij het ziekenfonds brabbelde iets van..is normaal....maar kon er geen deftige uitleg voor geven.

Ah ja, vermits zij ouder dan 55 jaar is zakte haar werkloosheid niet meer na een bepaalde tijd.

Alvast bedankt aan degene die een antwoord geeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 05 jun 2018 12:55

klopt wel, zij zal "regelmatig werknemer zijn"
zodra zij een jaar ziek is kan het zijn dat haar uitkeringen weer veranderen ( verhogen of verlagen of hetzelfde blijven )

kunnen die pipo's geen brief sturen dat haar uitkeringen veranderd zijn, of is dat teveel werk voor hen ?

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

#3 , 05 jun 2018 13:15

klopt wel, zij zal "regelmatig werknemer zijn"
zodra zij een jaar ziek is kan het zijn dat haar uitkeringen weer veranderen ( verhogen of verlagen of hetzelfde blijven )

kunnen die pipo's geen brief sturen dat haar uitkeringen veranderd zijn, of is dat teveel werk voor hen ?
Jefke, bedankt voor dit antwoord, ja zij is/was regelmatig werknemer . En nee geen brief, melding , mail of eender wat gekregen.

Reclame

Terug naar “Andere”