Ziektedagen

Ringo01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ziektedagen

#1 , 16 mei 2018 13:10

Ik ben tewerkgesteld aan de Vlaamse overheid waar we een ziektecontingent van 666 werkdagen hebben. Ik ben bijna zeventien jaar in dienst en ben een jaar en vijf maanden ziek geweest. Ik ben sedert 1 april opnieuw 50 % aan het werk en had de intentie om op 1 Juni opnieuw voltijds aan het werk te gaan. Ik werd pas verleden week opgeroepen bij Mensura die me de toelating gaf om tot 31 Mei verder deeltijds te werken. Ik moet me echter binnenkort terug aanbieden voor controle.
Vraag: kan Mensura me verplichten wegens medische redenen mijn overblijvende ziektedagen ( 304 dagen) op te nemen, waarschijnlijk met de bedoeling om me nadien op disponibiliteit te zetten.
Indien men mij na opname van mijn ziektedagen op disponibiliteit plaatst wat heb ik dan nog van inkomen..?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 16 mei 2018 15:08

Ik meende dat een adviserend geneesheer adviseert. Als u besluit dat u wél weer kan werken, kan men dat niet verbieden. Wat zegt uw persoonlijke dokter?

Ringo01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2018 19:39

Volgens mijn dokter ben ik genezen en geschikt om te werken... zo voel ik me ook.. maar men wil me blijkbaar beletten om mijn dienst te hervatten.

Reclame

Terug naar “Andere”