verhuis van belgie maar nederland hoe kan ik mijn invaliditeit uitkering behouden

plumie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verhuis van belgie maar nederland hoe kan ik mijn invaliditeit uitkering behouden

#1 , 25 apr 2018 12:58

hallo in 1996 ben ik afgekeurd voor 66% categorie 2 in 2007 ben ik naar nederland verhuisd, van de ene dag op de andere wordt vanuit belgie mijn invaliditeits uitkering stop gezet, reden zou zijn ik ben geen ingezetene meer van Belgie (uitgeschreven in Belgie) bekend bij de Belgische Ambassade in Den Haag, vanuit nederland krijg ik geen invalititeits uitkering, als ik vraag waarom zeggen je dat Belgie hier verantwoordelijk voor is, Belgie zegt neen want je hebt geen banden meer met Belgie.
is een spel dat al 11 jaar duurt, neen neen neen, meer krijg ik niet te horen,
betaal netjes belastingen en zorg in Nederland (wat ontzettend duur is) maar ik krijg geen invaliditeits uitkering, ik snap er geen bal van Nederland en Belgie twee buurlanden en behoren ook alle 2 bij de Europese unie.
Als een Marokkaan vanuit Nl naar Marokko gaat behoud deze alle privëleges hetzelfde vanuit Belgie.
Vluchtelingen krijgen alles klaar woning geld etc.
Waarom krijg ik dan niets meer vanuit Belgie?
En waarom helpt Nederland me niet met een invalititeits uitkering?

Krijg wel via WMO in Nederland aanpassing woning, een scootmobiel etc, maar geen geld is toch bizar.
Sommige zeggen de Nederlandse Nationaliteit aan te vragen, dat het dan allemaal simpelder gaat maar 1 kost me bijna 900€ om gewoon even te laten horen hoe het Nederlandse volkslied is ken nauwelijks het Belgische Volkslied laat dan staan het Nederlandse .

Wel kan ik pensioen van uit Belgie krijgen eenerzijds via mijn gescheiden man en anderzijds omdat ik in Belgie hebt gewerkt,maar hoe zit het dan met een uitkering wie kan me helpen waar ik moet aankloppen is het bij de Nederlanders of is het bij de Belgen?

dank voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 25 apr 2018 14:11

Als u wil weten waarom de Nederlandse overheid u niet helpt met een invaliditeitsuitkering, moet u in principe informatie vragen op een Nederlands rechtenforum of advocvaat. Waarom krijgt u geen Invaliditeitsuitkering van België: omdat u niet gedomicilieerd bent in België, maar nu in Nederland woont.


Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 28 apr 2018 23:21

denk ook dat je het op een tijdslijn moet zetten

"in 1996 ben ik afgekeurd voor 66%"

En dan stopt alles reeds in 1996 en in welke landen je later bent gaan wonen doet er dan niks meer toe

Terug naar “Andere”