Wonen in een niet-EG land

Jacomen Pascal
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wonen in een niet-EG land

#1 , 21 apr 2018 14:08

Ik krijg een invaliditeitsuitkering van LM en woon nu in Krakow. Wij willen echter misschien verhuizen naar Lviv (Ukraine).
Is dit mogelijk en behoud ik mijn uitkering als gezinshoofd met een persoon ten laste?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 21 apr 2018 14:30

Wat is LM?

eylis
Berichten: 8837

#3 , 21 apr 2018 15:24

Als je met LM je mutualiteit bedoel, ben je nu reeds in een illegale situatie. Je kan en mag niet in een ander land wonen en tegelijkertijd een invaliditeitsuitkering krijgen. En het maakt niet uit of het een (niet)-EU-land is.
Dus waarschijnlijk pleegt u nu reeds domiciliefraude en houdt u ergens in België een domicilieringsadres op na waar u niet woont. U mag wel tijdelijk in het buitenland verblijven met de voorafgaandelijke goedkeuring van de mutualiteit.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 23 apr 2018 04:41

Ik zou de mensen de kost niet willen geven die bv. al jaren met officiele toelating adviserend geneesheer bv in spanje of Marokko met een belgische invaliditeitsuitkering wonen, en in die landen door de plaatselijke controledokters worden opgevolgd.

Veel is ook afhankelijk van de bilaterale overeenkomsten met die landen

Voor landen waar Putin bevriend mee is, betwijfel ik wel of het kan.



Die vraag moet topic starter aan adviserend geneesheer, tegenwoord adviserend arts (AA) stellen-er is een toelating voor nodig - en aan de administratie van zijn ziekenfonds- gelet op de ingewikkeldheid

6461 mensen ontvangen een uitkeringen invaliditeit in het buitenland

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140521_01113589

Terug naar “Andere”