invaliditeitsuitkering

rafvankortrijk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

invaliditeitsuitkering

#1 , 18 apr 2018 12:09

Mijn echtgenote gaat werken en is dus niet meer ter mijner laste, zal mijn uitkering verminderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 apr 2018 15:22

Graag een ietsje meer info aub. Wij zijn niet helderziende.
Wie trekt er een invaliditeitsvergoeding en waarvoor?

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 29 apr 2018 00:14

ja












( indien ze meer dan een paar uur per week werkt )

Reclame

Yasmine13
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2018 01:17

Hallo een vraag ik heb 2 kinderen ten laste en heb een enorme schuldenberg door mijn ex man ik huur nu alleen maar kan
Dit niet meer aan wanneer ik bij mijn ouders terug keer verlies ik dan mijn inkomen? Mijn broer en zus werken en mijn
Moeder is weduwe en geniet van een klein pensioen kan iemand me helpen aub

ZiekteVerzekering
Berichten: 22

#5 , 03 mei 2018 09:26

Beste,

Bloed of aanverwanten tot in de derde graad kunnen geen gezinslast afnemen indien er kinderen ten laste zijn. Zolang uw kinderen ten uwen laste staan en op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn, zal dit geen invloed hebben op de hoogte van uw uitkering.

Yasmine13
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 mei 2018 10:39

Ok hartelijk dank. Vond het gewoon heel raar doordat ik alle formulieren moet gaan invullen ze noemen dat een 225 dat toch vrij gedetailleerde info vraagt.

ZiekteVerzekering
Berichten: 22

#7 , 03 mei 2018 11:51

Bij iedere wijziging in de gezinssituatie zal u opnieuw een inkomensonderzoek krijgen, zelf al heeft dit geen effect op uw uitkering. Het is wel zeer belangrijk dat deze documenten correct ingevuld worden en de nodige bewijsstukken toegevoegd worden. Indien incompleet zal er waarschijnlijk een lager dagbedrag voorlopig uitbetaald worden.

Yasmine13
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 mei 2018 14:04

Bedankt voor de info

Terug naar “Andere”