Domicilie België verblijf buitenland

Xandrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Domicilie België verblijf buitenland

#1 , 13 apr 2018 22:49

Hoi iedereen,

Ik ga 6maanden naar het buitenland en ik ga daar ook werken onder een Zwitsers contract.
Nu ik moet mijn domicilie terug bij mijn mama zetten aangezien ik uit mijn woning ben gegaan.
Mijn mama woont daar met mijn 2 jongere broers (17 & 21) gaan beiden nog naar school en ik ben 24j toch tot juni.
Ik vroeg me af wat er met haar kindergeld zal gebeuren.
En ik vraag me ook af of het dan een optie is om mijn verblijfsadres naar het buitenland te zetten en mijn domicilie hier in BE.

Dankje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 13 apr 2018 23:03

Heeft geen invloed op kindergeld. U kan gewoon officieel terug bij uw moeder gaan wonen en dan bent u vervolgens tijdelijk afwezig (max 1 jaar) om wille van professionele redenen. Perfect legaal.

In Zwitserland zal u een lokaal verblijfsadres moeten opgeven om er legaal te kunnen werken, maar of u zich al dan niet heeft uitgeschreven in België, daar gaan ze zich niet mee bemoeien.

Zie: https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... uw_vertrek
"sowieso" schrijf je zo.

Xandrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2018 09:49

Heeft geen invloed op kindergeld. U kan gewoon officieel terug bij uw moeder gaan wonen en dan bent u vervolgens tijdelijk afwezig (max 1 jaar) om wille van professionele redenen. Perfect legaal.

In Zwitserland zal u een lokaal verblijfsadres moeten opgeven om er legaal te kunnen werken, maar of u zich al dan niet heeft uitgeschreven in België, daar gaan ze zich niet mee bemoeien.

Zie: https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... uw_vertrek

Dankjewel voor de snelle respons!!
Het zit nu wel zo dat ik in Spanje ga werken onder Zwitsers contract.
(Zwitserse firma)
Dus ik zet me in België op tijdelijk afwezig en dan zet ik mijn verblijfsadres in Spanje. Mijn moeder zal dus niet minder kindergeld krijgen.

Mvg,

Xandra Hollanders

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 15 apr 2018 21:04

Kindergeld is in België onafhankelijk van het gezinsinkomen; miljonairs krijgen het ook.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”