Opzoeken (nieuwe) bijlagen van een ministeriëel besluit

paqué
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Opzoeken (nieuwe) bijlagen van een ministeriëel besluit

#1 , 05 apr 2018 20:59

In verband met bejaardenhulp binnen de thuiszorg ben ik op zoek naar de tarieven, die de zorgbehoevende moet betalen voor bejaardenhulp in geval van hulpbehoevendheid (BELscore hoger dan 35), en die afhankelijk is van het inkomen van de bejaarde. Deze tarieven liggen vast en zijn te vinden in Bijlage 1 van het 'Ministerieel besluit tot vaststelling van het bijdragesysteem voor de gebruiker van gezinszorg'.
Wanneer ik 'bijdrageschaal gezinszorg' google vind ik het ministerieel besluit (versie geldig op 26/7/2001, en een bijlage 1: ( - 31/12/2009). Moet ik dan begrijpen dat de schaal niet is gewijzigd tussen 2001 en 2009?
Vervolgens vind ik ook een schaal 'versie 2014' en denk dus dat deze nog steeds gehanteerd wordt?

Maar ik heb geen idee hoe ik de schaal (schalen) kan vinden, gehanteerd vanaf 2010/ tussen 2010 - 2014.
Kan iemand van de forumleden mij aub helpen waar en hoe ik deze informatie kan vinden?
Alvast hartelijk dank voor mogelijke hulp/ informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 06 apr 2018 18:19

Beste,
op deze site vind je veel info over sociale wetgeving, formulieren en tarieven.

Misschien zit een antwoord op uw vraag daar ergens.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

paqué
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 apr 2018 10:16

Thx Wanton, maar spijtig genoeg het ik daar niet gevonden wat ik zoek... Ik ben dus nog steeds 'zoekende' ...

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 08 apr 2018 13:34

Beste,

Ik denk wel dat je hier een antwoord op al je vragen vindt.
https://www.zorg-en-gezondheid.be/de-ge ... -berekenen

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

paqué
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 apr 2018 13:45

Gevonden! Hartelijk dank M. Rutten!

Terug naar “Andere”