Ziekteuitkering en Tegemoetkoming arbeidsongeschiktheid uit groepsverzekering

luclefaucon
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Ziekteuitkering en Tegemoetkoming arbeidsongeschiktheid uit groepsverzekering

#1 , 30 mar 2018 17:16

Reeds meer dan een jaar krijg ik een uitkering van de ziekteverzekering én ook een tegemoetkoming arbeidsongeschiktheid van de groepsverzekering. Ik wil overwegen om het werk terug (eventueel gedeeltelijk) te hervatten. Tenminste ik wil het proberen. Echter, wat me tegenhoudt alvorens hierover met de adviserend geneesheer van de mutualiteit, de arbeidsgeneesheer en de werkgever te praten is de onzekerheid in geval het niet lukt. Stel dat ik 4/5 e het werk hervat en na bv. 6 maanden blijkt het te zwaar te zijn.. Keer ik dan terug naar de mutualiteit? En hoe zal de groepsverzekering hiermee omgaan? Financieel is de huidige situatie dan wel relatief goed maar thuiszitten is natuurlijk ook niet zo interessant. Door mijn handicap ben ik beperkt in de wijze waarop ik mijn vrije tijd kan benutten. Alvast dank voor de tips.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding