Verlof en co ouderschap

Sjamajee
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verlof en co ouderschap

#1 , 25 mar 2018 22:20

Vl heeft 2 kids uit een vorig huwelijk die via co ouderschap week om week bij ons zijn. Tijdens de zomervakantie wordt deze regeling onderbroken en wordt de overige tijd na kampperiodes verdeeld tussen mama en papa. Elk jaar een groot gepuzzel om ervoor te zorgen dat iedereen ze evenveel ziet en er rekening wordt gehouden met verlof.
Vorige week wilde mijn vriend dus de verlofkeuze doorgeven op zijn werk en wat bleek dat er in 1 van de 2 volledige weken dat zijn kids er zijn al iemand anders verlof nam en dat zijn baas niet toelaat dat er 2 mensen verlof nemen op dezelfde moment.
Volgens mijn vader kan je als ouder in een co ouderschap met akte/ vonnis, afdwingen dat je thuis bent in de periode dat je kinderen er zijn.. dat zou tot de rechten van de werknemer behoren...

Iemand die dit kan bevestigen en/ of me een link naar een artikel/ site kan bezorgen waar dit neergeschreven staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 26 mar 2018 09:53

Volgens mijn vader kan je als ouder in een co ouderschap met akte/ vonnis, afdwingen dat je thuis bent in de periode dat je kinderen er zijn.. dat zou tot de rechten van de werknemer behoren...
Een link geven zal niet meevallen. Dat kan toch totale onzin!
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2018 16:53


Volgens mijn vader kan je als ouder in een co ouderschap met akte/ vonnis, afdwingen dat je thuis bent in de periode dat je kinderen er zijn.. dat zou tot de rechten van de werknemer behoren...

kb 30/3/1967,art 64, 2° wanneer het om gezinshoofden gaat, wordt de vakantie bij voorkeur toegekend tijdens de schoolvakantie;

de wetgeving is helaas iets beperkter
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”