Artikel 60

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Artikel 60

#1 , 08 mar 2018 17:41

Hallo,

Ik zit met enkele vragen Ivm mijn artikel60.

Kort voor Nieuwjaar controlearts OCMW. Controle ging tegen de medische kant van de zaak in een ging voor 1-Zijdige beslissing GESCHIKT voor Arbeidsmarkt.
Ik kreeg voordien leefloon gezinslast nav Faillissement van mijn Bakkerij.
Om de vele problemen te vermijden ging ik niet in beroep er tegen ondanks mijn Dokter de controlearts tegensprak( Ik heb tenslotte ook een Zoon, en Ik kan hem toch moeilijk geen eten geven en verzorging), dus ik Zelf meteen de OCMW werkster binnen werkwinkel aangesproken om meteen artikel 60 toe te passen zodat ik geen schorsing of dergelijke zou voorhebben.
Nu ben Ik in een stage-periode (2 weken) tewerkgesteld in Ziekenhuis( keuken) wat wel zwaar is maar ondanks dit zware werk zit er de volle moed in en doe ik het graag dit werk (Ik had al een spontane sollicitatie gedaan om dit Ziekenhuis maar tevergeefs) dus dit kwam heel goed in mijn schoot gegooid dus Ik zeker tevreden.

Nu Wie betaald eigenlijk het loon waarvoor ik werk? De Maatschappelijk Werkster zegt dat de 2weken stage betaald word door OCMW ( leefloon zoals anders met gezinslast) 2weken stage, dan 2weken wachten zodat Maatschappelijk Werkster die papieren kan in orde brengen met Ziekenhuis, en dan vanaf volgende maand zou volgens Haar dan Het Ziekenhuis mij betalen en niet meer OCMW.
Nu zie ik overal op Google dat OCMW wel het loon artikel60 ( Contract 1jaar) betaald en niet Het Ziekenhuis.


Mijn 2de vraag mbt is als volgt:

Mijn partner werd ook geschikt bevonden door de controlearts ondanks de verslagen die Haar Arts van Haar Bekkenbreuk.
Ik vond dan als Man zijnde om ondanks de pijn voor mijn gezin te zorgen en het bovengezegde artikel60 als werk te doen.
Kan OCMW mijn vrouw ook verplichten om te werken ondanks ik werk en dan geen dossier meer is van OCMW Leefloon gezinslast?



Alvast bedankt voor de komende raad en advies

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding