Ziek als zaakvoerder

FastFreddy
Topic Starter
Berichten: 57

Ziek als zaakvoerder

#1 , 05 mar 2018 14:57

Wegens een breuk, heeft de dokter aangegeven dat ik 6 a 12 weken aan de kant zal staan.

Nu lijkt mij dat op het eerste zicht overdreven, zeker gezien ik hoofdzakelijk bureauwerk doe.
Ik kan wel zaken terugvinden als uitbetaling door mutualiteit aan zelfstandige.

Maar hoe zit dit als bedrijfsleider? Ben ik dan verplicht om de bezoldiging stop te zetten gedurende dit ziekteverlof?
Mutualiteit/verzekering lijken me vrij complex als men bijvoorbeeld beperktere dagen/taken zou uitvoeren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2018 15:00

Als je van de ziekenfonds vergoeding krijgt mag u niks meer doen, maar ja moeilijk iemand 24/24 naast u plaatsen, maar de zaak mag voort draaien dit is het probleem niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ZiekteVerzekering
Berichten: 22

#3 , 05 mar 2018 15:21

U kan beperkt activiteiten uitvoeren met toelating van de adviserend geneesheer. Dit systeem noemt toegelaten activiteit. Hierbij zal u wel een uitkering kunnen ontvangen rekening houdend met de inkomsten die u ontvangt uit uw zelfstandige activiteit.

Reclame

FastFreddy
Topic Starter
Berichten: 57

#4 , 06 mar 2018 09:39

De vraag ging vooral over het feit of je dan de bezoldiging aan de zaakvoerder moet stopzetten?
Anders lijkt die zowel bezoldiging als ziektevergoeding te krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mar 2018 09:50

Normaal wel !
Meestal is dit toch een jaar wedde ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ZiekteVerzekering
Berichten: 22

#6 , 06 mar 2018 11:50

denlowie had al geantwoord op uw vraag. Deze bezoldiging mag inderdaad blijven doorlopen.
Ik gaf u enkel nog de informatie dat u wel degelijk een beperkte activiteit kan uitvoeren zelf al bent u arbeidsongeschikt.
Ik verwijs hierbij ook naar uw oorspronkelijk bericht.
Mutualiteit/verzekering lijken me vrij complex als men bijvoorbeeld beperktere dagen/taken zou uitvoeren.
Ik wou hier enkel de nadruk leggen dat u wel degelijk taken kan uitvoeren, maar dat u voorafgaand hiervoor een toestemming moet aanvragen.

Terug naar “Andere”