Als nederlandse naar belgie komen wonen.

Dieter1200
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Als nederlandse naar belgie komen wonen.

#1 , 04 mar 2018 21:02

Goeiedag,

Mijn vriendin is nederlandse en wil bij mij in België komen wonen. Ze verblijft nu al bij mij maar wij begrijpen niet welke stappen wij moeten ondernemen om met alles in orde te zijn.. ik heb het ongeluk dat ik sinds kort werkloos ben en daarvoor was mijn uitkering niet in orde dus heb ik momenteel leefloon, het probleem is nu dat mijn vriendin bij mij ingeschreven staat en ik dus wordt gezien als samenwonend. Maar mijn vriendin heeft nu geen inkomen, kan zij ook leefloon aanvragen ? We hebben in stadhuis een procedure opgestart waarbij ze 3 maanden zou moeten werken of toch zoveel mogelijk, maar dit is natuurlijk niet zo gemakkelijk om snel werk te vinden. Welke stappen of manier moeten wij ondernemen om haar de zelfde rechten te geven als ik en hoe ze ook volledig ingeschreven staat in belgie. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 mar 2018 19:30

Uw vriendin zal moeten voldoen aan de BE wetgeving qua werktermijn om enige uitkering te krijgen.
Vraag dat na bij uw vakbond.

Reclame

Terug naar “Andere”