minder verlofdagen dan collectief verlof

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

minder verlofdagen dan collectief verlof

#1 , 12 feb 2018 13:14

Hallo,

Nu donderdag start ik terug met weekcontracten in een bedrijf waar ik voordien al 3 jaar als interim heb gewerkt in ploegen.
Ik ben daar begin juli gestopt omdat ik 7 maand zwanger was en moest stoppen i.v.m. de veiligheid.
Ik werkte toen nog als interim dus heb ik van juli tot eind oktober gestempeld.
In november ben ik bevallen van een dochtertje en nu is mijn bevallingsverlof dus voorbij.

Ik start in een andere functie en in de dagploeg. Het is 40u/week waarbij er elke maand een geplande CAO dag is. Verder hebben zij ook een collectieve sluiting van 3 weken deze zomer.

Hier zit net het probleem. Ik heb maar recht op 9 verlofdagen doordat ik dus maar een half jaar heb gewerkt vorig jaar.

Hoe zit dit dan voor deze zomer?
Ik zal nog steeds weekcontracten hebben, maar moet ik dan op mijn stempelkaart gewoon die 9 dagen invullen en de rest stempelen?
Of kan/mag ik die 9 dagen ook houden om vrij te kiezen (want anders heb ik geen zelf te kiezen verlofdagen) en dan die 3 weken inkleuren dat ik werk (en dus geen recht heb op stempelgeld, want ik heb waarschijnlijk een verlofcontract voor die 3 weken)?


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mi Sueno
Berichten: 173

#2 , 15 feb 2018 10:06

Je moet eerst je verlofdagen opgebruiken voor je kan stempelen.
Je hebt per maand recht op 1 ADV dag, die kan je ook opsparen, of je neemt die maandelijks op. Heb je niet genoeg dagen voor collectief verlof, zal je aan je werkgever een document moeten vragen om të kunnen stempelen. Je syndicaat, als je dat hebt, kan je meer en correcte info hierover geven.

Reclame

Terug naar “Andere”