Van langdurig ziek naar invaliditeit, wat zijn de gevolgen van verbreking wegens medische overmacht?

luclefaucon
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Van langdurig ziek naar invaliditeit, wat zijn de gevolgen van verbreking wegens medische overmacht?

#1 , 31 jan 2018 11:32

Hallo, ik ben reeds een jaar ononderbroken afwezig wegens ziekte. Krijg een uitkering van de mutualiteit. Na een jaar wordt de status veranderd van ziek naar invalide. Ik ben intussen nog steeds werknemer bij het bedrijf waar ik vele jaren werkte tot de ziekte dit verhinderde. Mijn vraag : wat gebeurt er wanneer de overeenkomst verbroken wordt op basis van medische overmacht? Stopt dan de uitkering van de ziekteverzekering? Wordt het dan een uitkering werkloosheid? Alvast dank voor jullie reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ZiekteVerzekering
Berichten: 22

#2 , 05 feb 2018 10:30

Zo lang u arbeidsongeschikt erkend bent kan u een uitkering krijgen, ongeacht wat er gebeurt met uw arbeidsovereenkomst.
Indien u (in het voorkomende geval) niet langer meer arbeidsongeschikt bent, of niet verder erkend bent door uw adviserend geneesheer, dan zal u kunnen aanspraak maken op een werkloosheidsuitkering.

Reclame

Terug naar “Andere”