Interim: Ziekte na collectief verlof en feestdag

Akintokinto
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Interim: Ziekte na collectief verlof en feestdag

#1 , 12 jan 2018 14:33

Dag iedereen

Ik vroeg me af of jullie mij zouden kunnen helpen met mijn situatie, ik vind meerdere artikels terug maar ik heb toch een aantal vragen aangezien mijn situatie wat specialer is dan anderen:

Ik ben sinds 23/10 werkzaam via interim, in die tijd heb ik geen enkele keer langer dan een week verlof genomen, dus ik heb mijn 30dagen ancienniteit.

In de laatste week van 2017 (25/12 -> 29/12) werd er in mijn bedrijf collectief verlof genomen.

Het interimkantoor heeft hiervoor een contract opgemaakt, dit contract heb ik uit goodwil niet ondertekend en laten annuleren. (Het zou immers belachelijk zijn om hiervoor een contract te hebben). Ik merkte deze week op dat ik niet werd betaald voor de feestdag, dus een mailtje gestuurd en dit wordt in orde gebracht.

Nu ben ik de week erop ziek gevallen, na dat ik een contract had ondertekend (contract van 02/01 - 05/01). Ik heb via mail verwittigd en het doktersbriefje heb ik binnen de 24h doorgemaild. (Ik heb van beiden een antwoord gekregen)

Deze week opgemerkt dat ik niet werd uitbetaald, en nu beweren ze dat ik bij de mutualiteit moet aankloppen omdat ik geen ancienniteit meer heb door het collectief verlof.

Bij mijn weten vervalt dit enkel na 1 week geen contract te hebben, maar aangezien ik toch het contract heb ondertekend voor ik ziek werd zou de uitbetaling toch door het interim moeten gebeuren?

Vergis ik mij hierin?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
A'ntje
Berichten: 60

#2 , 13 jan 2018 14:09

Je werkt via weekcontracten, maar hebt voor de laatste week van het jaar geen contract door collectief verlof. Jouw ancienniteit zal waarschijnlijk terug van 0 begonnen zijn, dus moet je terug 1 maand ancienniteit hebben voordat je recht hebt op gewaarborgd loon.

Reclame

Terug naar “Andere”