Aangeklaagd sluikwerk

Zorblack
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangeklaagd sluikwerk

#1 , 11 jan 2018 18:49

Situatie :
Ik woon samen met mijn vriendin naast familie van haar , de familie waar wij dan naast wonen van haar hebben redelijk veel grond en gebouwen aan hun huis dat doorloopt tot achteraan , waar een straat aansluit met omheining en poort , aangezien ik graag sleutel aan oldtimers als hobby en een aantal in het bezit heb . hebben zij mij een soort garage aangeboden , ook voor het domein achteraan in het oog te houden , zij zijn oudere mensen die niet altijd naar beneden kunnen gaan achteraan .

Nu werk ik daar dus aan mijn wagens , vrienden komen op bezoek voor bij te praten , iets te drinken .
En eventueel zelf aan hun wagens te werken wie thuis geen plaats heeft ..

Echter deze week heb ik de economische inspectie aan de deur gehad wegens ik "verklikt" ben voor sluikwerk .
Was toen werken , full time , maar onlangs contact mee gehad via telefoon ,

Volgens mij mag ik echter toch een hobby-passie hebben , en is dit niet strafbaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2018 19:30

Als je dit niet voor vrienden doet is er geen vuiltje aan de lucht maar soms is de grens zeer dun
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 11 jan 2018 21:33

Je mag inderdaad zelf sleutelen aan je oldtimers maar vrienden toelaten om uw infrastructuur te gebruiken moet je factureren om wit bezig te zijn. Factureren kan natuurlijk maar als je een bedrijfje opstart (vof of bvba).

Frustrerend maar zo is het nu eenmaal. Ws heeft een buur “geklikt” wegens hinder of jalouzie.

Reclame

Terug naar “Andere”