uitgenodicht bij controlearts cm , onmiddelijk vam ziekekas gesmeten

julleke001
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

uitgenodicht bij controlearts cm , onmiddelijk vam ziekekas gesmeten

#1 , 10 jan 2018 09:34

hallo ,
na mijn voorval van de laatste keer met de wijkagent werd ik gisteren uitgenodicht bij de controlearts ,
na even te wachten in de wachtzaalmwas ik er die binnenmocht , bazig vroeg ze me ,je weet waarom je moest komen ,ik zei denk het wel , heeft het iets te maken met de politie , ja zei ze . men wijkagent had me gezecht dat hij het ziekenfond had verwitticht omdat hij vond , dat ik geld verdiende door eens een auto grondig te reinigen en een fietsband te leimen enz enz , nu had de controlearts cm een mail van hem gehad waardat alles instond ,wat hij dacht dat er hier gebeurde en zonder verwittiging en of eens een uitnodiging van hun werd er gisteren tegen mij gezecht dat ik voorgoed van de ziekenkas geschorst word en dat ze mij een brief gingen opsturen om ,met deze brief moest ik na de rva te gaan om me in te schrijven , en. nee dit was geen grap enkel en alleen bloedserieus , heeft er iemand zoals ik dit ook al eens meegemaakt dat ze omwille vaneen mail zulke drastische maatregelen genomen hebbeb , wat kan ik er nog aan doen en waar sta ik nog voor ?
graag spoedig reaxtie. mvg jan
zonder waar schuvwing en of boe of ba gedaan met de ziekteuitkering

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2018 09:37

Als u zich niet houdt aan de voorwaarden van de ziektuitkering dan wordt die stopgezet.

U geniet van de uitkering, dus u moet zorgen dat u zich bewust bent van de eraan verbonden voorwaarden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2018 09:42

Vind je het niet normaal als je op ziekenkas staat dat je ziek ben en niks mag doen, het zelfde met de werkloosheid.

En ja de wijkagent is het zijn plicht om dit te melden als hij daar zekerheid over heeft.

En nee men moet je nooit waarschuwen als je in overtreding bent, dan ben je in overtreding en niks kan dit veranderen.

En pas nu op met de RVA, daar zal je er ook nog niet mee klaar zijn, hoe komt het dat je van de ziekenkas gesmeten word.

In ieder geval zal je de komende weken zich niet vervelen..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 10 jan 2018 10:28

Bent u geregistreerd als zelfstandige of was dat allemaal in het zwart? Anders zal de Fiscus ook nog wel een bezoekje komen brengen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2018 10:32

Ja de fiscus, als de bal aan het rollen gaat zal het nog het één en ander gebeuren, het is daarom dat ik al schreef dat hij de volgende weken niet zal vervelen.
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jan 2018 10:35

Bent u geregistreerd als zelfstandige of was dat allemaal in het zwart? Anders zal de Fiscus ook nog wel een bezoekje komen brengen.
niet enkel de fiscus, ziekenkas kan(zal) ook nog met een terugvordering afkomen

@als u zonder inkomen komt te zitten en men komt aan uw deur kloppen voor centen. kan je zich best wenden tot het ocmw voor een leefloon en schuldbemiddeling aanvragen als het zover is.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 10 jan 2018 10:47

inderdaad. ziekenkas zal vermoedelijk een deel uitkeringen willen terugvorderen.

jef007
Berichten: 1681

#8 , 10 jan 2018 16:54

hoe weet die champetter van uw sociale situatie?
staat op uw voorhoofd dat u op de ziekenkas staat?
hoe weet die champetter dat hij bij CM moet zijn en niet bij een andere instantie?

jef007
Berichten: 1681

#9 , 10 jan 2018 16:56

moet de champetter zich niet beperken tot het opstellen van een verslag of PV?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 jan 2018 19:25

moet de champetter zich niet beperken tot het opstellen van een verslag of PV?
Neen jef de laatste jaren word dit ook door de wijkagenten een beetje gevolgd, zoals hier, auto's commercieel wassen fietsen herstellen en dan loopt het soms wel eens de spuigaten uit .
Die wijkagent doet zijn job zoals het hoort.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#11 , 10 jan 2018 19:37

moet de champetter zich niet beperken tot het opstellen van een verslag of PV?
Neen jef de laatste jaren word dit ook door de wijkagenten een beetje gevolgd, zoals hier, auto's commercieel wassen fietsen herstellen en dan loopt het soms wel eens de spuigaten uit .
Die wijkagent doet zijn job zoals het hoort.
Vervolgens moet aan dat CV een vervolg gegeven worden en dat is hier het doorgeven aan de mutualiteit. Die info zal hij (terecht) wel gevonden hebben in de Kruispuntbank.

@TS : als ziekenkas je enige ernstige inkomst was zal je naar t OCMW moeten voor mogelijks leefgeld om de geschorste periode te overbruggen.

Terug naar “Andere”