Progressief werken nieuwe werkgever

Svetlana79
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Progressief werken nieuwe werkgever

#1 , 18 dec 2017 22:28

Ik zou graag progressief werken na 6 maanden arbeidsongeschiktheid. Ik heb echter mijn ontslag gegeven en ben op zoek naar nieuwe werkgever waar ik deeltijds kan werken, in een functie die meer aangepast is aan gezondheidstoestand. Ben je echter verplicht te melden aan nieuwe werkgever dat je arbeidsongeschikt bent (deels)? Ik ben bang dat ik dan bij voorbaat niet gekozen word. Voor de bijpassing kan ik i.p.v. loonattest werkgever missch een loonbrief bezorgen aan ziekenfonds?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 19 dec 2017 13:41

een toelating om een activiteit tijdens de arbeidsongeschiktheid wordt in ZEVEN exemplaren opgemaakt zodat zowat heel de wereld weet dat je zo een activiteit uitoefent ( dit om controle mogelijk te maken ).
Hopen dat die werkgever het niet zou weten is een ijdele hoop. Er dienen massa's formulieren worden ingevuld

Floes
Berichten: 115

#3 , 19 dec 2017 19:26

Waar ik thans werk, maken we dat in tweevoud op.

Als je echt progressief wilt werken (en dus met het oog op volledige hervatting) zal je je werkgever moeten inlichten.

Wil je gewoon ergens nieuw aan de slag en je ziektedossier daarmee ook volledig beëindigen, volstaat het om een kopie van je contract op te sturen naar de mutualiteit.

Je speelt dus beter open kaart met een potentiële werkgever.

Reclame

Terug naar “Andere”