Leefloon aanvragen?

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Leefloon aanvragen?

#1 , 18 dec 2017 09:00

Hallo, ik post dit even voor mijn beste vriendin.
Binnen 4 dagen valt mijn beste vriendin zonder huis, ze heeft niet op tijd iets kunnen vinden, dus ze wordt sowieso dakloos...
nu zouden mijn vriend en ik graag onze extra kamer aan haar verhuren (het is ons eigen huis, dat wij gekocht hebben):
Echter zal zij zelf huur dienen te betalen en blijft haar huishouden (eten, etc) apart van het onze. Ze zal wel dezelfde keuken gebruiken en de stroom en aardgas en internet zitten in de huur inbegrepen.
Echter kan mijn vriendin niet werken doordat zij fibromyalgie heeft. Ze zou dus een leefloon moeten aanvragen. Ze heeft geen recht op ziekenkas (ziekte is niet erkend) of op werkloosheidsuitkering...
Kan zij wel leefloon aanvragen als zij onder deze omstandigheden bij ons woont? Want mijn vriend en ik werken wel allebei fulltime ...

Kan iemand ons helpen met onze vraag? En wat meer uitleg geven van hoe en wat?
Danku!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2017 09:39

Waarom ga je niet eens tot het ocmw het zijn zij die daar gaan over beslissen, en ook de juiste kennis hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

josi
Berichten: 551

#3 , 18 dec 2017 12:28

Fybromyalgie is wel een erkende ziekte!

Reclame

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2017 15:48

Fybromyalgie is wel een erkende ziekte!
En toch krijgt zij geen invaliditeitsuitkering hierdoor; ondanks dat ze totaal niet kan werken :/
Vandaar de vraag over het leefloon...

Terug naar “Andere”