terwerkstelling via SINE-overeenkomst - tussenkomst WG

KimSe
Topic Starter
Berichten: 697

terwerkstelling via SINE-overeenkomst - tussenkomst WG

#1 , 10 nov 2017 12:43

Omdat ik nergens verder geraak met mijn probleem, probeer ik hier nog eens... Alle hulp is welkom :-)

Persoon X werkt in het kader van SINE voor zijn werkgever.
tot februari 2016 was X aangesloten bij vakbond A en zijn de tussenkomst dan ook door A aan de werkgever uitbetaald.

Vanaf maart is X niet meer aangesloten bij een vakbond... en zijn dus ook de tussenkomsten aan de werkgever niet meer uitbetaald.

Sinds oktober 2017 is X opnieuw aangesloten bij vakbond B, maar vakbond B zal maar tussenkomen vanaf december.

Wie dient in te staan voor de SINE tussenkomsten tussen feb 2016 en dec 2017????

bij RVA krijg ik het antwoord: geen idee...
vakbond A zegt: wij niet...
vakbond B zegt: probeer eens bij vakbond A...

Maar met "proberen" kom ik er niet... :-)
Ook bij het departement voor Sociale Economie Vlaanderen kom ik niet verder... (Daar kan ik u geen pasklaar antwoord op geven mevrouw... We zoeken het uit... Wat ze zoeken momenteel al een paar maanden aan het doen zijn...)

Is er iemand met kennis van deze materie die mij bovendien kan verderhelpen met mijn specifieke vraag?

Al op voorhand bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding