Invaliditeitsuitkeringen

Lotte Nys
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invaliditeitsuitkeringen

#1 , 20 okt 2017 13:33

Beste allen,

Ik ben nu 34 jaar en sta al sinds september 2014 als invalide geregistreerd bij het FOD door een aangeboren progressieve aandoening SED. Ik heb hiervoor steeds gewerkt als verpleegkundigen, maar door de progressie van de ziekte ben ik in 2014 moeten stoppen en kreeg ik mijn eerste prothese. Ik trok toen een uitkering van de mutualiteit en van het FOD. Tot eindlijk besloot ik na mijn revalidatie van mijn heupprothese, om terug halftijds te gaan werken met aangepast werk wegens medische redenen. Hierdoor werd mijn uitkering van het FOD geschrapt. Mijn maandelijkse inkomsten waren dan amper een 100€ meer dan toen ik 100% thuis zat. Dus voor het geld was het eigenlijk de moeite niet waard om terug te gaan werken, maar dan voelde ik me toch nuttig en voelde me tenslotte te jong om thuis te zitten. 2jaar later was dit aangepast werk toch niet meer haalbaar omdat mijn ziekte te progressief is en een toekomst met een rolstoel dichter bijkwam als ik zo verder zou werken. Er werd mij vanuit de mutualiteit beloofd dat ik met een gerust hart terug 100% op invaliditeit kon zonder financiële problemen en dat mijn uitkering van hen blijft doorlopen en de uitkering van het FOD terug zou opgestart worden. Nu zijn we 10 maanden verder sinds ik mijn ontslag aanvaarde wegens medische redenen en krijg ik minder van de mutualiteit dan toen ik in 2014 thuis zat en krijg ik na 10maanden wachten en 5 keer een aanvraag voor herziening bij het FOD in te dienen te horen dat ik geen recht heb op een uitkering van hen! Ze maken blijkbaar een berekening van je inkomsten van 2jaar terug?! Wat moet ik hier mee? Ik voel mij gestraft omdat ik effort wilde bewijzen aan de regering om terug te gaan werken en nu zit ik maandelijkse met 800€ minder de maand dan ervoor!

Mijn vraag : Hebben nog mensen hier ervaring mee gehad? Rechten op uitkering geweigerd nadat je probeerde te gaan werken? Is dit voor sommige een herkenbaar verhaal ? Zo ja, kunnen jullie mij raad geven of geruststellen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding