Verzet adviserende geneesheer

Vanderveldenhilde
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verzet adviserende geneesheer

#1 , 04 okt 2017 13:29

Hallo,

Ik heb net een tegenslag moeten verwerken. Ik kom van de adviserende geneesheer en hij verklaart dat ik terug fulltime met kinderen moet gaan werken of anders een uitkering van het ocmw moet vragen. Maar van hun ziekenkas moeten ik niets verwachten vertelde hij me.

Ik heb altijd graag gewerkt, maar door een longziekte ben ik door de jaren heen alleen maar verslechtert waardoor ik de laatste maanden niet eens meer dan twee treden op een trap kan nemen of ik ben helemaal buiten adem en moet zitten om weer verder te kunnen. Ik sta ook op een transplantielijst. Ik wil heel graag terugwerken omdat ik niets liever doe, maar door men ziekte is dit onmogelijk.

De Fod geeft me een invaliditeitscore van 80% en dan moest ik langs de adviserende geneesheer van de ziekenfonds omdat ik iets langer dan een maand thuis zit omwille van mijn ziekte en geeft hij me een negatief advies. Hij heeft niet eens gekeken naar de stukken die ik aangeleverd heb van de overheid en universitair ziekenhuis. Ik krijg geen ziekteuitkering meer en dit is een serieuze domper op al bijna de helft van mijn loon dat ik moest inleveren.

Wat kan ik nu doen? Want ik ben helemaal de weg kwijt en ik heb zoveel stress op dit moment.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2017 15:31

De Fod geeft me een invaliditeitscore van 80% en dan moest ik langs de adviserende geneesheer van de ziekenfonds omdat ik iets langer dan een maand thuis zit omwille van mijn ziekte en geeft hij me een negatief advies.
Dit begrijp ik niet, en dit na 1 maand ziekte
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 04 okt 2017 15:53

Als u een invaliditeitscore van 80% hebt kan niemand u doen werken, maar net zoals denlowie begrijp ik hier iets niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Vanderveldenhilde
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2017 16:10

De Fod geeft me een invaliditeitscore van 80% en dan moest ik langs de adviserende geneesheer van de ziekenfonds omdat ik iets langer dan een maand thuis zit omwille van mijn ziekte en geeft hij me een negatief advies.
Dit begrijp ik niet, en dit na 1 maand ziekte
Ja dat vind ik ook bizar, zeker omdat ik ook nog steeds onder contract sta. Dus waarom moet ik een leefloon aanvragen? Mijn arts die verbonden is aan uz die me behandeld wilt eind deze week bellen met de adviserende arts. Zou dit helpen want ik ben echt ten einde raad. Mensen die hun handicap faken worden met rust gelaten. Mensen die het echt nodig hebben doen er alles aan om ze te belemmeren.

Vanderveldenhilde
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2017 16:11

Als u een invaliditeitscore van 80% hebt kan niemand u doen werken, maar net zoals denlowie begrijp ik hier iets niet.
De score heb ik naderhand gekregen door de jaren heen.
Toen ik begon had ik niet zon hoge score, maar mijn situatie is serieus verslechterd tegenover paar jaar terug. Groetjes

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 04 okt 2017 18:22

u hoeft niet akkoord te gaan met het advies van de adviserende geneesheer, u kan altijd beroep aantekenen en een 2e opinie vragen

(buiten het feit wat de rest al heeft gezegd van die 80%)

Terug naar “Andere”