Help! Ik kan mijn Sociale bijdragen niet betalen!

Lolla
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Help! Ik kan mijn Sociale bijdragen niet betalen!

#1 , 21 sep 2017 09:37

Hallo,

Ik heb dringend jullie advies nodig!

Ik ben beginnende zelfstandige, maar ik kan mijn sociale bijdragen niet betalen. Ook aangezien ik 15 juni van start ben gegaan moet ik 2 kwartalen betalen binnenkort. Ik zit momenteel ook in een zeer slechte posities qua privé leven. Maar toch betaal ik netjes mijn huur ( zaak en privé ) mijn boekhouder word ook netjes betaalt etc...

Ik heb Xerius opgebeld of er geen lager tarief zou zijn of dergelijke ze vertelde mij dat er zo iets bestond als uitstel van sociale bijdrage in staat van behoefte maar dat je dit pas vanaf het 5de kwartaal zou kunnen aanvragen wat ik wel erg vind. Ik stop ook niet met de zaak omdat ik weet dat het vroeg of laat wel zal lonen, ik betaal al mijn facturen en ik doe boodschappen om de twee weken voor maar 40 euro op eten bespaar ik zoveel mogelijk! Voor de rest heb ik geen auto genomen ( bewust )

Nu is mijn vraag wat als ik mijn sociale bijdragen nu niet zou betalen? Tot ik in aanmerking kom voor die uitstel? Want zijn de gevolgen?

Of uiteraard tot de zaken beter lopen. Gaan lenen bij kennissen voor mij sociale bijdragen is geen optie om dat ik me dan dieper in de nesten zal werken.

Belasting gelden, en BTW leg ik ook aan de kant

Graag hulp bij deze miserie jullie advies kan ik nu echt gebruiken :(

Groet. Lolla

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2017 09:49