termijn goedkeuring educatief verlof

chompie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

termijn goedkeuring educatief verlof

#1 , 18 sep 2017 17:39

Ik vind nergens terug wat de termijn voor de werkgever is om gehoor te geven aan je aanvraag tot educatief verlof.

Als werknemer dien je je aanvraag te doen voor eind oktober, maar wanneer moet de werkgever laten weten of dit ok is?

Mijn vrouw heeft namelijk al in juli haar aanvraag ingediend(aangetekend). Al meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de werkgever, maar 2 maanden later nog geen uitsluitsel.

Toch vreemd dat hierover niks terug te vinden is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2017 08:37

Het betaald educatief verlof is een recht voor de werknemer: de werkgever kan bijgevolg niet weigeren, maar de planning van het verlof moet in overleg met de werkgever gebeuren.

Kijk eens in je arbeidsvoorwaarden, indien bv meer dan 10% van de werknemers ziek is, kan hij dit niet weigeren maar vragen te verplaatsen. Maar aangezien je als vanaf juli hebt aangevraagd, heeft hij tijd genoeg gehad om een oplossing te zoeken, en zijn voorzorgsmaatregelen te nemen.

Ik zou uit persoonlijke kwestie een brief sturen, met gelieve binnen de 10 dagen te reageren. Mocht u NIET akkoord gaan met dit educatief verlof en mij hiervoor uw motivatie meedelen. Maw heeft de werkgever maar 10 dagen om zijn bezwaar in te dienen. Reageren moet hij ook schriftelijk, want mondeling ben je niets mee. Reageert hij niet binnen de 10 dagen, stemt hij toe met jouw vraag.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2017 10:46

[quote="Minnegirl"]Het betaald educatief verlof is een recht voor de werknemer: de werkgever kan bijgevolg niet weigeren, maar de planning van het verlof moet in overleg met de werkgever gebeuren.

[quote]
Dit is wel zeer kort door de bocht
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”