Voordelen nutsvoorzieningen en invaliditeitsuitkering

Vanessavael
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voordelen nutsvoorzieningen en invaliditeitsuitkering

#1 , 18 sep 2017 15:07

Beste,

Mijn moeder heeft een invaliditeitsuitkering. Ze werkt progressief 3 dagen in een beschutte werkplaats. Deze invaliditeit is blijvend, heeft hiervoor code 121 op haar mutualiteitsklever. Ze geniet van de voordelen van nutsvoorzieningen ( water, gas, elektriciteit). Ze heeft ook recht op verhoogde tegemoetkoming. Mijn vader werkt ook in een beschutte werkplaats (4/5). Haar zoon die thuis woont en student is (via VDAB), heeft een vriendin.
Bij het gezin van deze vriendin zijn er problemen. Zij denkt eraan om bij mijn ouders te gaan wonen.
Nu is mijn vraag: heeft dit nadelen voor de uitkering en de voordelen van nutsvoorzieningen die ze geniet?
Wat kunnen de gevolgen zijn bij inwonen zonder domicilie?
Wat kunnen de gevolgen zijn bij inwonen met domicilie?

Met vriendelijke groeten
Vael Vanessa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 10 okt 2017 20:18

Zonder domicilie dus tijdelijk geen
Met domicilie eerst eens bij ziekenkas /vakbond navragen.
Vriendin studeert die ook of werkt ze ..dat zijn allemaal zaken die van belang zijn.

1207
Berichten: 34

#3 , 15 okt 2017 18:42

Beste,

Mijn moeder heeft een invaliditeitsuitkering. Ze werkt progressief 3 dagen in een beschutte werkplaats. Deze invaliditeit is blijvend, heeft hiervoor code 121 op haar mutualiteitsklever. Ze geniet van de voordelen van nutsvoorzieningen ( water, gas, elektriciteit). Ze heeft ook recht op verhoogde tegemoetkoming. Mijn vader werkt ook in een beschutte werkplaats (4/5). Haar zoon die thuis woont en student is (via VDAB), heeft een vriendin.
Bij het gezin van deze vriendin zijn er problemen. Zij denkt eraan om bij mijn ouders te gaan wonen.
Nu is mijn vraag: heeft dit nadelen voor de uitkering en de voordelen van nutsvoorzieningen die ze geniet?
Wat kunnen de gevolgen zijn bij inwonen zonder domicilie?
Wat kunnen de gevolgen zijn bij inwonen met domicilie?

Met vriendelijke groeten
Vael Vanessa
rechten als gas, water, verhoogde terugbetalingen rond ziekenkas blijven

nieuwe inwoner erbij is evtl hoger gezamenlijk inkomen, uitkeringen worden dus herberekend
bij iemand inwonen zonder domicilie, wetende dat dit invloed heeft op inkomen, belastingen, uitkeringen,... komt dicht in de buurt van domicliefraude en mag volgens mij waarschijnlijk niet

Reclame

Terug naar “Andere”