verlies van invaliditeitsuitkering bij verkoop van huis

sirk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verlies van invaliditeitsuitkering bij verkoop van huis

#1 , 17 sep 2017 14:21

10 jaar geleden kreeg mijn schoonvader een hersenbloeding waardoor hij rechts volledig verlamd is, in een rolstoel ziet en afasie (niet meer kunnen spreken) heeft. Hij kreeg een attest en een invaliditeitsuitkering. Ondertussen is hij ook officieel op pensioen.
De tijd is gekomen dat mijn schoonmoeder niet meer in staat is om goed voor hem te zorgen dus beslisten we om mijn schoonvader in het bejaardentehuis te laten verblijven.
Mijn schoonmoeder wil nu haar huis verkopen om in een kleiner appartement te gaan wonen dichter bij het bejaardentehuis. Ze vrees echter dat mijn schoonvader hierdoor zijn invaliditeitsuitkering zal verliezen. Klopt dit?
Kan mijn schoonvader zijn uitkering verliezen als mijn schoonmoeder het huis zouden verkopen om een kleiner appartement te kopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 sep 2017 15:48

Een in invaliditeitsuitkering heeft niet te maken met het al of niet hebben van een huis.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 18 sep 2017 08:51

Een in invaliditeitsuitkering heeft niet te maken met het al of niet hebben van een huis.

Zal wel een ander soort "invaliditeitsuitkering" zijn. Hij is al 10 jaar op pensioen. Afhankelijk van de uitbetalende instantie en de juiste benaming van de vergoeding kan het wel invloed hebben eventueel

Reclame

lucas123
Berichten: 483

#4 , 18 sep 2017 09:46

Eens lezen:
https://martinevangaver.wordpress.com/p ... bejaarden/
Daar staat ook een gelijkaardige vraag en antwoord.
Conclusie: ja, dit kan een invloed hebben.

Terug naar “Andere”