Aanvraag invaliditeit afgekeurd

Manu10
Topic Starter

Aanvraag invaliditeit afgekeurd

#1 , 13 sep 2017 09:36

Hallo

Ik had 2 maanden terug een aanvrat ingediend om in aanmerking te komen voor een invaliditeitsuitkering maar gisteren hebben ze het afgekeurd.

Ik wou vragen of er een grens zit voor het aantal keren aanvragen van een invaliditeitsuitkering, kan ik het zoveel keren aanvragen als ik wil of is er een grens per jaar?

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 sep 2017 09:43

Om een uitkering te krijgen moet je een bepaald minimum van invaliditeit kunnen aantonen.
Welke reden geven ze op voor die weigering?
Het zal niet helpen ze 100 keer opnieuw aan te vragen als je niet in aanmerking komt.

Manu10
Topic Starter

#3 , 13 sep 2017 09:53

Ik heb 5 op 18 gescoord, ik vind dat ik daar meer op had moeten scoren aangezien ik 4x een netvliesoperatie achter de rug heb gehad. Volgens mijn arts is bij mijn laatste operatie weer iets foutgegaan waardoor ik alles zwart zie met 1 oog, van mijn huisarts en oogarts mag ik 3 tot 4 maanden niet werken. Ik ben zelf arbeider en geen bediende.

Ik heb nu ook geen vervangingsinkomen

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 13 sep 2017 10:15

Kan je geen beroep aantekenen tegen die beslissing.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 13 sep 2017 10:27


Manu10
Topic Starter

#6 , 13 sep 2017 20:15

Ik ben 24 jaar oud ik ben pas afgestuurd van de richting accountancy-fiscaliteit dus ik wou werken als boekhouder maar met zo'n oog kan ik dat niet en geen 1 bedrijf accepteert mij als ze mijn oog zien omdat ze dan weten dat ik enkele dagen afwezig kan zijn. Ook heb ik last van leverziekte en darmziekte omdat ik steroïde gebruik(te) om spieren op te bouwen. Ik vind dat ik daar recht op heb

Sirkii
Berichten: 5395

#7 , 13 sep 2017 20:25

Dat je door medicatie te gebruiken je gezondheid om.zeep hielp was je eigen beslissing en geeft je as-such geen rechten als je niet voldoet aan de "criteria".

Als je geen uitkering versiert krijgt kan je naar t OCMW voor leefloon.

Manu10
Topic Starter

#8 , 13 sep 2017 20:54

Dat je door medicatie te gebruiken je gezondheid om.zeep hielp was je eigen beslissing en geeft je as-such geen rechten als je niet voldoet aan de "criteria".

Als je geen uitkering versiert krijgt kan je naar t OCMW voor leefloon.
excuseer? een leefloon? heb ik voor niks zoveel jaren gestudeerd en stages gevolgd?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 13 sep 2017 21:23

Dat je door medicatie te gebruiken je gezondheid om.zeep hielp was je eigen beslissing en geeft je as-such geen rechten als je niet voldoet aan de "criteria".

Als je geen uitkering versiert krijgt kan je naar t OCMW voor leefloon.
excuseer? een leefloon? heb ik voor niks zoveel jaren gestudeerd en stages gevolgd?
Studies geven geen recht op hoger steungeld.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 13 sep 2017 21:36

"omdat ik steroïde gebruik(te) om spieren op te bouwen"
Kan dat ook geen effect hebben op uw ogen .... met als gevolg dat de operaties mislukken.

Manu10
Topic Starter

#11 , 13 sep 2017 22:27

"omdat ik steroïde gebruik(te) om spieren op te bouwen"
Kan dat ook geen effect hebben op uw ogen .... met als gevolg dat de operaties mislukken.
Ik heb heel veel onderzoeken afgelegd voordat ik dat spul kreeg

Manu10
Topic Starter

#12 , 14 sep 2017 00:59

Ik zal ook geen job onder mijn niveau accepteren, ik vind dat ik de nodige competenties heb, het kost mij 20 euro om bij de dokter de nodige documenten klaar te laten maken zodat mijn invaliditeit toch geaccepteerd zou worden, tegenwoordig werkt alles en iedereen met geld, ook (valse) doktersattesten

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 14 sep 2017 09:20

Waarom heeft een boekhouder spieren nodig? Om een A4tje op een andere hoop te leggen?
Iedereen weet dat steroïden slecht zijn voor de gezondheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 14 sep 2017 09:53

Ik zal ook geen job onder mijn niveau accepteren, ik vind dat ik de nodige competenties heb, het kost mij 20 euro om bij de dokter de nodige documenten klaar te laten maken zodat mijn invaliditeit toch geaccepteerd zou worden, tegenwoordig werkt alles en iedereen met geld, ook (valse) doktersattesten
U heeft een hoog gedacht van je eigen !

Ik heb een werknemer gehad met 1 oog de andere werkte niks, en die had ook geen invalidengeld.

Met één oog kan je perfect als boekhouder werken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#15 , 14 sep 2017 10:26

Ik heb heel veel onderzoeken afgelegd voordat ik dat spul kreeg
Dan toch bij de verkeerde artsen. Of waren het onderzoeken bij de "sportschool"?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”