Aanvraag invaliditeit afgekeurd

Manu10
Topic Starter

Re: Aanvraag invaliditeit afgekeurd

#61 , 19 sep 2017 10:22

Welke rechten heb ik nu als visueel handicapte en waar kan ik daarvoor terecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#62 , 19 sep 2017 10:29

Welke rechten heb ik nu als visueel handicapte en waar kan ik daarvoor terecht?
Ga praten met uw mutualiteit. Zij kunnen u verder helpen. Mogelijk heb je recht op een beperkte uitkering. Maar ik zie niet in waarom je met één oog uw job niet zou kunnen uitoefenen. Als je natuurlijk de mentaliteit hebt "Een chirurg heeft me onrecht aangedaan, dus ik ga de rest van mijn leven op de kap van de maatschappij leven." dan is dit héél betreurenswaardig...

Wat de medische fout betreft: schakel een advocaat in om te kijken wat daar mogelijk is. Als je zo overtuigd bent dat er een fout gebeurd is, zie ik niet in waarom je niet zou proberen een schadevergoeding uit de brand te slepen. Je zal wel moeten aantonen (zoals asperger gezegd heeft) dat de blindheid van uw oog effectief door een fout van de chrirurg gebeurd is, en dat dit geen normaal risico was bij de operatie. Ik kan me immers voorstellen dat bij dergelijke operaties, de kans steeds bestaat dat men de oogzenuw beschadigd, maar dat dit daarom niet zomaar een medische fout is, maar gewoon een risico dat bij de operatie hoort.

Zoals ook reeds gezegd: had je die schadelijke middelen in het verleden niet gebruikt, had het zover niet gekomen. Dit is ook iets dat een rechter in het achterhoofd zal houden als hij moet oordelen over deze zaak.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Manu10
Topic Starter

#63 , 19 sep 2017 12:01

Nu ben ik in het ziekenhuis van UZ leuven waar ik geopereerd was, mijn laatste controle voordat mijn blindheid officieel bevestigd word, dokter komt straks ik hoop dat ik nog een klein kans heb om te genezen

[namen verwijderd / webmaster]

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#64 , 19 sep 2017 12:53

Gelieve de naam van de dokter te verwijderen. Dat is volgens de forumregels verboden.
Ik had een tante die in 1944 een V 1 op haar huis kreeg, en die daarbij een oog verloor.
Ze is later bedrijfsleider geworden van een grote bouwfirma, en heeft tot haar 90 jaar met de wagen gereden, en nooit 1 ongeval gehad. Ze bezocht ook steeds diverse werven. Volgens mij een moeilijkere klus dan de ganse dag achter een bureau te zitten en cijfertjes op te tellen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#65 , 19 sep 2017 13:30

Zo ken ik er ook eentje.

Als kind een oog verloren, later huisschilder (in loondienst) geworden, altijd goed gefunctioneerd.

Maar hij vertelde me eens over een kennis, die tijdelijk verminderd zicht had in één oog, en hoe moeilijk hij het wel had om te functioneren.
de goeie ziel had niet eens door dat zijn gesprekspartner ook kapitein eenoog was.
Het kan veel verschil maken hoe u er zelf tegenover staat.

Ik hoop dat die kans waarover u het hebt, in niet nader genoemd ziekenhuis (#63), iets wordt.

Anders zou ik eens nagaan of u niet kan solliciteren met bijkomend argument dat uw werkgever premies/verlaagde lasten of iets dergelijks kan genieten als hij u in dienst neemt. U bent ongetwijfeld bekwaam om dat op te zoeken, en daarenboven beschikt u over alle nodige info over uw toestand.

Succes !

Manu10
Topic Starter

#66 , 19 sep 2017 15:22

Bedankt voor de steun, ik ben pas terug van het ziekenhuis, ze hebben verschilden foto's gemaakt en mijn oogzenuw is inderdaad beschadigd, dokter X is niet komen opdagen en de chirurg die mij geopereerd had is ook niet komen opdagen, ze willen dat ik morgen een MRI scan laat maken in hun ziekenhuis en dan zal ik opgebeld worden deze week met een kleine info en dan word ik uitgenodigd voor een gesprek met professor dokter X en de chirurg en alle medewerkers die fraudeerden met de documenten

Manu10
Topic Starter

#67 , 19 sep 2017 15:26

Ze durven niks te zeggen en laten alles aan de professor over, ik ben er zeker van dat zij een fout hebben gemaakt want voordat ik geopereerd werd Had ik duidelijk gezegd dat ik steroide innam en zij zeiden dat dat geen probleem was, ik heb het gevoel dat die foto's die ik vandaag heb laten maken en morgen ook allemaal dienen om te controleren wie wat fout heeft gemaakt en om juridische problemen te voorkomen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#68 , 19 sep 2017 16:08

Dokter X is één van de topdokters in ons land qua oogproblemen. Operatie werd waarschijnlijk uitgevoerd door een assistent.

Manu10
Topic Starter

#69 , 19 sep 2017 17:17

Dokter X is één van de topdokters in ons land qua oogproblemen. Operatie werd waarschijnlijk uitgevoerd door een assistent.
Dat klopt dokter x is DE BESTE zelfs, mijn tweede operatie(eerste operatie bij plan B) werd door hem uitgevoerd en zelfs met een olie in mijn oog zag ik perfect maar toen de olie eruit moest(3de operatie) heeft zijn assistent mijn oog blind gemaakt, ik had nochtans zovaak naar het ziekenhuis gebeld of professor dokter x mij kon opereren maar werd altijd afgewezen. Had die professor dokter x het geaccepteerd dan was ik nu niet blind :(

Hij was zelf ook geschrokken toen hij hoorde wat er allemaal is gebeurd en zal mij persoonlijk contacteren en samen afspreken om de situatie te bespreken NA de mri foto van morgen. Ik heb echt geen zin in een schadevergoeding ik wil mijn oog terug mijn OOOGGG :( ook al zou ik miljonair zijn dan kan ik nog steeds die oogzenuwen niet laten behandelen :(

[namen verwijderd / webmaster]

Manu10
Topic Starter

#70 , 19 sep 2017 17:21

Ook ben ik in de val gezet omdat ze in die documenten hebben geschreven dat ik het licht gezien zou hebben. Daar begint hun plannen al om een rechtszaak te voorkomen, ze weren allemaal heel goed dat ik niks kon zien

bosprocureur
Berichten: 6853

#71 , 19 sep 2017 17:26

Gaat er iemand mee met u naar het ziekenhuis, want ik heb zo'n beetje het idee dat u enig medisch en/of juridisch advies ter plaatse zou kunnen gebruiken. Is het de bedoeling dat u iets, om het even wat, overeenkomt en ondertekent?

Het zou ook geen kwaad kunnen, mijns inziens , dat u hier op het forum wat minder namen noemt, en wat minder expliciet met zware beschuldigingen rondstrooit.

bosprocureur
Berichten: 6853

#72 , 19 sep 2017 22:05

Manu10, zeg nu niet dat dit iets te makenheeft met uw reactie onder #12
Ik zal ook geen job onder mijn niveau accepteren, ik vind dat ik de nodige competenties heb, het kost mij 20 euro om bij de dokter de nodige documenten klaar te laten maken zodat mijn invaliditeit toch geaccepteerd zou worden, tegenwoordig werkt alles en iedereen met geld, ook (valse) doktersattesten

P-Stone
Berichten: 280

#73 , 19 sep 2017 22:08

...en frauderen ook niet
Frauderen ? Bedoel je zoals in :
Ik zal ook geen job onder mijn niveau accepteren, ik vind dat ik de nodige competenties heb, het kost mij 20 euro om bij de dokter de nodige documenten klaar te laten maken zodat mijn invaliditeit toch geaccepteerd zou worden, tegenwoordig werkt alles en iedereen met geld, ook (valse) doktersattesten
en daarna :
Gelukkig word ik morgen voor onbeperkt invalide dankzij een kennis in een mutualiteit(de vorige was via het ocmw)
Is het dat wat je bedoelt met fraude ?

Floes
Berichten: 115

#74 , 20 sep 2017 08:28

Het is nog altijd het RIZIV dat beslist over invaliditeit. De adviserend arts doet enkel een voorstel.

Manu10
Topic Starter

#75 , 20 sep 2017 08:47

Ik heb op meerdere bronnen gelezen dat er staat van als je zicht kwijt is door een zenuwbeschadiging dat je het dan nooit meer terug zou krijgen, ik begrijp niet waarom ik nog al die foto's heb laten maken en waarom kk vandaag nog een MRI scan moet ondergaan, waarschijnlijk weten ze dat ze in fout zitten en proberen excuses te zoeken, ik heb nog nooit van iemand gehoord dat die blind is geworden na een netvliesoperatie

Terug naar “Andere”