ontslag om medische redenen

Loeka
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ontslag om medische redenen

#1 , 07 sep 2017 20:42

Ik ben sinds eind september 2016 arbeidsongeschikt omwille van een depressie/burn-out. Ik heb een voltijds contract van onbepaalde duur maar werkte halftijds via tijdskrediet (zorg voor kinderen jonger dan 8j). Met de arts van de mutualiteit en de arbeidsgeneesheer werd er progressieve werkhervatting voorgesteld: starten met 2 halve dagen. Dit werd geweigerd door de werkgever.
Het type werk, de afstand tot mijn werk (150km heen en terug) en de onmogelijkheid naar aangepaste werkdagen maken het onmogelijk om het werk te hervatten. Mijn psycholoog sprak over ontslag om medische redenen.
Welke stappen moet ik ondernemen? Meld ik dit eerst aan de werkgever en neem ik beter contact op met de arbeidsgeneesheer?
Kan de werkgever dit weigeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kalimero
Berichten: 52
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2017 09:44

Ja je brengt een bezoek aan de arbeidsgeneesheer, die hierover een beslissing maakt. Uiteraard kan de werkgever dit niet weigeren, net daarom is heel die procedure in het leven geroepen. Weet wel dat dit proces onomkeerbaar is, dus als je je binnen een half jaar beter voelt, kan je op die plek niet meer gaan werken. Veel succes!

Reclame

Terug naar “Andere”