Technisch werkloos na afkeuring mut, nu opnieuw ziek

Lotlis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Technisch werkloos na afkeuring mut, nu opnieuw ziek

#1 , 29 aug 2017 14:55

Wat doe ik nu het best?
Eind december 2016 kwam ik op ziekenkas te staan. Spieren zaten verkrampt enz. Na 2 maand was er weinig beterschap en moest ik toegeven dat het mentaal niet goed zat. Toen kreeg ik diagnose burnout. Samen met huisarts, psycholoog en ook werkgever werkte ik aan mijn herstel. Burnout was gevolg van situatie op het werk en tijdelijke situatie thuis. Echter in april dropte de adviserende geneesheer volgende bom ( in amper 5 min durende consultatie): hij was niet akkoord dat ik nog langer thuis zat, maar terug gaan werken kon ik inderdaad niet aan zei hij. Progressive tewerkstelling ging niet lukken, volgens hem zou mijn werkgever dit niet willen (zelf mijn huisarts heeft hem hiervoor opgebeld en toen zei hij bot weg dat hij dit niet zou aanvaarden) dus nog 1 mogelijkheid volgens hem, ontslag medische redenen.
Iets wat ik totaal niet wilde ( ik doe uiteindelijk mijn job graag) en ook mijn werkgever wilde dat ik na herstel terug kwam.
Dus naar de vakbond gegaan en momenteel ben ik dus technisch werkloos en loopt er een proces tegen de mut die in november voor komt.
Ik zelf ben ondertussen voldoende hersteld en zou op 1 september terug starten. ( Collega die oa het probleem was had zelf ontslag genomen, taken zijn herverdeeld en door verlof te verspreiden start ik met 10 uur minder in de week)
Spijtig genoeg heb ik half augustus een inwendige bloeding gehad, (veel bloed verloren, 4 dagen intensieve gelegen, spoedoperatie en totaal 10 dagen ziekenhuis)
Uiteraard is 1 september starten nu geen optie ( bloedwaarden zijn niet ok, ik ben nog te moe) huisarts stelt voor oktober.

Maar hoe zit het nu? Vakbond zegt aangeven, juridische dienst werkgever zegt alles laten lopen zoals het is. Mut zegt aangeven maar is adviserende geneesheer ( zelfde die me afkeurde) die beslist, dus kans bestaat dat hij het niet goedgekeurd...
Toeval wil dat deze adviserende geneesheer dezelfde is die mijn ma vroeg of ze echt niet terug kon gaan werken, ze was amper 1 maand thuis na borstamputatie, kreeg zware chemotherapie en bestraling. Ze is pas 2 jaar later terug kunnen gaan werken. Dus ik heb geen vertrouwen in deze dokter.
Dit is de eerste keer in mijn loopbaan dat ik zolang uit ben, dus mijn ervaring met dit soort gang van zaken is nihil. ik wil mezelf niet ongewild in de problemen werken

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding