Uitkering faillisementsverzekering

vivaldi
Topic Starter
Berichten: 12

Uitkering faillisementsverzekering

#1 , 18 aug 2017 15:33

Beste forumleden

Vorig jaar mei ik failliet gegaan, en heb ik een aanvraag tot het bekomen van een financiele uitkering in het kader van de sociale verzekering in geval van faillisement aangevraagd en ook gekregen bij Partena.

Ondertussen heb ik sinds juni 2016 maandelijks deze uitkering gehad, behalve in de maand februari omdat ik tijdens deze maand 4 uren gewerkt heb op proef. Ik heb dit ook zo doorgegeven aan Partena, en zij hebben die maand geen uitkering uitbetaald.

Ik dacht dat ik recht had op 12 maanden uitkering, maar Partena zegt mij nu dat de maand waarin ik deze 4 uur gewerkt heb, en waar ik geen uitkering heb gekregen, meeteld bij die 12 maanden.

Ik heb dus 11 maanden een uitkering gehad en 1 maand niet omdat ik gewerkt heb.

Mijn vraag is of deze redenering correct is, of dat ik toch recht heb op 12 uitkeringen ?

Met dank voor uw reacties
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2017 16:23

Dit noemt men nu overbruggingsrecht wet van 22/12/2016

Art 5 :
§4° geen beroepsactiviteit uitoefenen vanaf de eerste dag die volgt op de dag waarop het feit zich voordoet;

Ik denk dat men zich baseert op dit artikel, daar u 1 dag gewerkt heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”