Inwonend kleinkind bij grootouders

murroek
Topic Starter
Berichten: 22

Inwonend kleinkind bij grootouders

#1 , 07 aug 2017 13:12

Mijn ouders zijn beiden gepensioneerd, ontvangen IGO en wonen in een sociale woning. Mijn mama krijgt ook nog uitkering handicap (puntensysteem).
Mijn zoon is 18 jaar en gaat nog naar school.
Mocht mijn zoon daar tijdelijk inwonen en gedomicilieerd staan, zijn er daar negatieve of positieve gevolgen van voor mijn ouders hun pensioen, uitkering mindervalide, huurprijs, ...

Zijn er gevolgen voor mezelf bv kindertoeslag?
Blijft de zoon te laste van mezelf?

Info: ik ben enig ouder, vader is overleden

Alvast dank voor uw reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 07 aug 2017 13:52

Voor wat de IGO van uw ouders betreft, wordt er geen rekening gehouden met bloed- en aanverwanten in de rechte neergaande lijn. Dit betekent dat het eventueel inwonen van uw zoon bij uw ouders geen invloed heeft op de berekening van de IGO.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 08 aug 2017 22:13

Neem toch maar eens contact met de huisvestingsmaatschappij om na te gaan wat de gevolgen zijn voor hen qua huurprijs.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 aug 2017 15:14

en niet alleen qua huurprijs, iemand zonder toestemming van de maatschappij laten bijwonen kan zeer nare gevolgen hebben.

Terug naar “Andere”