36uren week voor oudere werknemers

IrisS
Topic Starter
Berichten: 102

36uren week voor oudere werknemers

#1 , 11 jul 2017 09:23

Is het toegelaten voor 50plussers een aparte werkregeling te voorzien? Wij dachten een 36 uren week in te voeren voor hen (die dan uiteraard als 38 uren week geldt). Dat zou hen niet alleen wat voordelen opleveren (financieel en verlof), maar creëert bovendien de mogelijkheid om een 4 dagen werkweek te hanteren waar vanuit deze groep vraag naar is (unaniem overigens). 38 uren werken kan in onze sector echter nooit over 4 dagen gespreid worden (en bovendien lijkt 9u werken op een dag me ook wel een absoluut maximum dat enkel te verantwoorden is als er een extra dag/week thuis tegenover staat).

Je hoort vaak dat er moet voorzien worden in werkbaar werk en dan liefst met speciale aandacht voor oudere werknemers, maar de ervaring leert me dat de wet niet altijd mee wil.

Discriminatie tov van de jongere groep lijkt me dit nu wel niet meteen. De regeling zou gewoon voor iedereen van toepassing zijn vanaf 50 jaar. Dit voor elke leeftijdscategorie invoeren is echter geen financieel haalbare kaart.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding