Geneesheer ziekenfonds

Wenke-86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Geneesheer ziekenfonds

#1 , 12 jun 2017 00:27

Hallo,

Ik heb dus even een vraag...

Superkorte schets ... Ik ben sinds 2 jaar thuis met een ernstige vorm van ocd met paniekaanvallen ... Ik kan bv ook niets loslaten wat me bezighoudt...

Nu na 2 jaar moet ik een zoveelste controle doen bij het ziekenfonds. Normaal gebeurd deze in Aalst en is er buiten wat zenuwen geen probleem. Nu nodigen ze me uit in Brussel. De dokter heeft een attest opgemaakt dat ik dit niet kan door men hevige paniekaanvallen. Onbekend terrein is voor mij een reden tot panische angst ( zelfs met openbaar vervoer, auto, iemand me brengen, ....)

Nu ben ik echt bang (slaap al paar nachten niet meer en krijg mezelf niet rustig) dat ze er geen rekening mee houden of als ik toch naar Aalst mag, ik me mag verwachten aan een Boze dokter ... voor de meesten zal dit aanstellerij klinken, maar voor mij is dit echt niet vol te houden..

Heeft er iemand ervaring mee ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 12 jun 2017 21:42

Denk niet dat die van "Brussel" een geneesheer van het ziekenfonds is, maar een geneesheer van de Geneeskundige Raad voor Invaliditeit ( omdat die zich na 1 jaar met de ziekte moeien, en minder de adviserend geneesheer ).


Normaal zou dat wel op de oproepingsbrief staan voor welke instelling die geneesheer werkt

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 jun 2017 08:40

Je kan u toch laten brengen.

Reclame

vv-ke
Berichten: 174

#4 , 13 jun 2017 12:22

ik begrijp dat het een lastige situatie is maar probeer toch maar tot bij de geneesheer te gaan. Toont ook goede wil.
en misschien geraak je over die paniekaanvallen (ne keer de angst onder ogen zien).

Duralexia
Berichten: 41

#5 , 13 jun 2017 12:41

ik begrijp dat het een lastige situatie is maar probeer toch maar tot bij de geneesheer te gaan. Toont ook goede wil.
en misschien geraak je over die paniekaanvallen (ne keer de angst onder ogen zien).
Beter nog is een paniekaanval bij de dokter : zo is de pathologie duidelijk

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 jun 2017 15:12

Als je die juist krijgt bij de dokter, zal die denken dat het gesimuleerd is

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 13 jun 2017 18:28

Zou kunnen omdat het de Geneeskundige Raad voor Invaldiditeit is ( niet de Gewestelijke Geneeskundige Raad voor Invaliditeit ) dat je mogelijks
ineens voor DRIE geneesheren moet verschijnen

Wenke-86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 jun 2017 20:19

Denk niet dat die van "Brussel" een geneesheer van het ziekenfonds is, maar een geneesheer van de Geneeskundige Raad voor Invaliditeit ( omdat die zich na 1 jaar met de ziekte moeien, en minder de adviserend geneesheer ).


Normaal zou dat wel op de oproepingsbrief staan voor welke instelling die geneesheer werkt

Het is voor het ziekenfonds... Door de raad ben ik reeds voor meer dan 65% invalied verklaard .... Volgens hen is het gewoon omdat het te druk is in Aalst

Wenke-86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 jun 2017 20:20

Zou kunnen omdat het de Geneeskundige Raad voor Invaldiditeit is ( niet de Gewestelijke Geneeskundige Raad voor Invaliditeit ) dat je mogelijks
ineens voor DRIE geneesheren moet verschijnen

Deze hebben me reeds officieel invalied verklaard ... Het is wel degelijk voor het ziekenfonds

Wenke-86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 jun 2017 20:22

ik begrijp dat het een lastige situatie is maar probeer toch maar tot bij de geneesheer te gaan. Toont ook goede wil.
en misschien geraak je over die paniekaanvallen (ne keer de angst onder ogen zien).
Beter nog is een paniekaanval bij de dokter : zo is de pathologie duidelijk

Ik moet zeggen dat ik zeker geen bang heb dat ze me aan het werk zetten ... Bij mij is het enkel de aanval op een onbekende drukke plaats te zijn, hiervoor kan ik iets innemen, maar als ik dat doe mag ik niets doen omdat ik dan echt van de kaart ben en niet meer tot iets in staat ben

Wenke-86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 jun 2017 20:31

Allemaal in ieder geval voor de begripvolle reacties ... Naar de buitenwereld toe kom ik vaak wat onozel over ... Ik besef dat krijg het enkel maar niet onder controle groeten

iota
Berichten: 830

#12 , 15 jun 2017 11:10

Als het gewoon voor het ziekenfonds is, met als enige reden dat het te druk is in Aalst, kan u dan niet gewoon de situatie uitleggen aan het ziekenfonds en vragen om toch naar Aalst te mogen? Desnoods met hulp van uw huisarts.
Aangezien u normaal naar Aalst gaat, zijn ze daar waarschijnlijk toch op de hoogte van uw geval?

U bent bang om dan een boze dokter te krijgen in Aalst, maar voor hetzelfde geld heeft die begrip voor uw vraag.
En wat schrikt u het meeste af: een eventueel misnoegde dokter in Aalst of de trip naar Brussel?

Terug naar “Andere”