Riziv Verhoogde tegemoetkoming

lgreetje
Topic Starter
Berichten: 32

Riziv Verhoogde tegemoetkoming

#1 , 28 apr 2017 14:50

Iemand die op ziektepensioen is, chronisch ziek is en 66% invaliditeit en ook nog kanker heeft, kan men daar de verhoogde tegemoetkoming afnemen omdat die pas is gaan samenwonen uit praktische redenen? Het gezamenlijke inkomen zou veel te hoog zijn.

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 28 apr 2017 15:03

Voor zover ik weet kan je op basis van (1 van) 3 criteria recht krijgen op verhoogde tegemoetkoming: als je een bepaalde uitkering krijgt, als je wees bent, of als het gezinsinkomen onder een bepaald bedrag ligt.

Uit je vraag leid ik af dat je de verhoogde tegemoetkoming kreeg op basis van het derde criterium, nl een inkomen onder een bepaald bedrag. Dan is het ook logisch dat, als je niet meer voldoet aan dat criterium (m.a.w. als het gezinsinkomen boven de limiet ligt), je deze verhoogde tegemoetkoming niet meer krijgt.

Mocht je echter op basis van het eerste criterium recht hebben op verhoogde tegemoetkoming, vervalt dit m.i. niet bij een gewijzigde gezinssituatie.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Andere”