Werkuurrooster/ziektes.

doncheconny
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werkuurrooster/ziektes.

#1 , 20 apr 2017 17:35

Geachte,
Ik werk in de zorgsector als fulltime met nachten.
In de uurrooster staan de nachten met een vast ritme, nl. 7 werken - 7 rust. Zodus kan ik mijn nachten al maanden jaren voordien al voorop zien.
Een nacht wordt gewerkt van 21u tot 7u. Dus een 10-uur shift.
Nu komt mijn vraag:
Tijdens de maand maart viel ik wegens ziekte 7 nachten uit. Mijn geplande 7 nachten was ik dus thuis wegens ziekte. Hoe worden deze uren dan geteld?
als 10u ziekte zoals mijn nachtshift telt of
7.36u (zoals een fulltime 5-dagen shift).
Ik merk op dat mijn werkgever 2,24u/dag x 7 dagen (ziekte) extra inrooster of beter gezegd in te halen uren in de volgende maand mei. Klopt dit wel. Zogezegd sta ik dan in min-uren.
Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
doncheconny
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2017 17:36

Geachte,
Ik werk in de zorgsector als fulltime met nachten.
In de uurrooster staan de nachten met een vast ritme, nl. 7 werken - 7 rust. Zodus kan ik mijn nachten al maanden jaren voordien al voorop zien.
Een nacht wordt gewerkt van 21u tot 7u. Dus een 10-uur shift.
Nu komt mijn vraag:
Tijdens de maand maart viel ik wegens ziekte 7 nachten uit. Mijn geplande 7 nachten was ik dus thuis wegens ziekte. Hoe worden deze uren dan geteld?
als 10u ziekte zoals mijn nachtshift telt of
7.36u (zoals een fulltime 5-dagen shift).
Ik merk op dat mijn werkgever 2,24u/dag x 7 dagen (ziekte) extra inrooster of beter gezegd in te halen uren in de volgende maand mei. Klopt dit wel. Zogezegd sta ik dan in min-uren.
Met vriendelijke groeten,

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 21 apr 2017 11:12

Voor zover ik weet, wordt ziekte tot op de minuut gelijk gesteld met werken, dus in dit geval zou jij 70 uur gewerkt moeten hebben (op papier, wel vermeld als ziekte), en kan de werkgever geen minuren in rekening brengen hiervoor.

Ben je aangesloten bij de vakbond?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 21 apr 2017 11:31

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”