Terug aan het werk na invaliditeit

Mindy0021
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Terug aan het werk na invaliditeit

#1 , 05 apr 2017 14:11

Hallo,

Ik heb twee vraagjes over de invaliditeit van mijn man.

1) Hij stond 4 jaar op invaliditeit. Sinds augustus 2016 is hij terug aan het werk. (Spontane werkhervatting)
Nu is het fiscaal attest toegekomen om de belasting in te vullen... en daar staat onderaan op 'Erkend als invalide meer dan 66% op 01/01/2017'
Heeft dit nog enige betekenis nu hij terug aan het werk is? Zijn er nog voordelen aan verbonden dan?

2) Krijgt hij nog vakantiegeld van het ziekenfonds (van januari tot augustus) of alleen van het werk (augustus - december)?

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat er nog op staat dat hij erkend is als invalide meer dan 66% terwijl hij wel terug aan het werk is...

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 05 apr 2017 16:58

Het is inderdaad dat dat er nog opstaat,eigenlijk is dat vallsheid in geschrifte van het zeikenfonds

Je hebt met dat attest nog één jaar het voordeel dat je man extra voor een persoon ten laste extra telt ( een paar honderd euro moet je dan m inder belastingen betalen
Op de belastingsaangifte wordt er wel gevraagd om dat aan te duiden.
Het is ook niet jou fout dat het zeikenfonds een fout maakt

Reclame

Terug naar “Andere”