FOD-uitkering

lola40
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

FOD-uitkering

#1 , 02 apr 2017 19:58

ik had graag jullie advies gekregen in volgende situatie. mijn moeder, 64 jaar, ontvangt sinds 2016 een bijkomende uitkering van de FOD sociale zekerheid, dit op basis van haar medische toestand (diagnose Parkison). mijn vader heeft onlangs een erfenis ontvangen van zijn ouders (1/3 gezien er meerdere kinderen in het gezin van herkomst zijn). mijn vraag is of de erfenis van mijn vader invloed zal hebben op de FOD-uitkering van mijn moeder? gezien er ook rekening gehouden wordt met spaargelden en dergelijke.. mijn ouders hebben enkele jaren geleden hun huwelijkscontract laten aanpassen van het wettelijk stelsel naar scheiding van goederen. graag jullie advies...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 08 mei 2017 16:26

Ik zou in eerste instantie al eens gaan nazien welke voorwaarden van toepassing zijn om een toelage toegekend te krijgen. En of daarin ook sprake is van een herziening bij gebeurlijke omstandigheden. Ik denk daarbij aan een andere situatie waarbij een gezin zijn studietoelage moest terugbetalen (terugvordering studietoelage) omdat een erfenis 'extra geld in het laatje' bracht; bij uitkeringsgerechtigden kunnen de betrokken diensten nazien of je belastingaanslag werd herzien.

Reclame

Terug naar “Andere”