Ziekte-uitkering tijdens tijdskrediet

Bjarnii
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekte-uitkering tijdens tijdskrediet

#1 , 22 mar 2017 09:09

Vorig jaar in november nam ik een halfjaar 4/5e tijdskrediet zonder motief om voor mezelf meer balans te vinden. Echter tevergeefs, eind januari is daar de burnout die zich al jarenlang aankondigde.

Ondertussen heb ik de eerste ziekte-uitkering van het ziekenfonds ontvangen welke werd berekend op het 4/5e brutoloon. Dit bekent een verlies van 300euro ten opzichte van een berekening op het voltijds brutoloon waaraan ik altijd tot voor mijn tijdskrediet heb gewerkt. Met dit bedrag kom ik moeilijk of niet rond.

Is dit correct? Heeft iemand hier kennis of ervaring mee? Zijn daar wettelijke bepalingen rond? Ik vind daar niets over terug en wat betekent dit wanneer ik voor lange tijd out zou zijn? Blijft het huidige bedrag van mijn ziekte-uitkering ook na het tijdskrediet behouden?

Bedankt, vriendelijke groeten

Björn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Flos
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2017 19:50

Iets gelijkaardigs : ik ging bewust halftijds werken.omdat ik voltijds niet aankan. Een percentage ertussenin.is bij deze werkgever niet mogelijk. Halftijds werken is geen oplossing om burnout te vermijden blijkt nu : een jaar geleden gecraschd en nog steeds aan t proberen recht te krabbelen. Maar dus ook uitkering gebaseerd op halftijdse. Financieel een ramp... conclusie : ga niet halftijds werken enkel en alleen om burnout te vermijden want het aantal uren is niet noodzakelijk een bepalende factor bij BO...

Reclame

Terug naar “Andere”