Vakantiedagen arbeider

Bowtie
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Vakantiedagen arbeider

#1 , 27 feb 2017 09:34

Goedemorgen voor wie dit leest,

Na redelijk wat zoekwerk online heb ik mijn antwoord niet kunnen vinden en dus hoop ik dat iemand hier mij kan helpen.

Ik heb altijd als bediende fulltime gewerkt maar sinds mei 2016 werk ik als arbeider. Ik werk gemiddeld 33u per week en vraag me nu af op hoeveel vakantiedagen ik recht heb dit jaar. Mijn werkgever kon me dit niet vertellen, zij wachten op de berekening van de rijksdienst.

Ik snap namelijk niet helemaal hoe dit wordt berekend in dagen aangezien ik niet fulltime werk. Zelf kwam ik uit op 14 effectieve "dagen" maar ik kan het helemaal mis hebben!

Bedankt voor enig en ieder antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 27 feb 2017 10:03

Hier kan je berekenen op hoeveel dagen je recht hebt als werknemer.

http://www.rjv.be/nl/content/de-gewone-vakantieduur
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2017 12:35

Als je het juist wil weten dan ga je naar de website van het verlofgeld en daar kan je nu al zie hoeveel dagen, welk bedrag en wanneer je het uitbetaald word, wel met een kaartlezer en je identiteitskaart !

En dan is het 100% juist !

http://www.rjv.be/nl/content/mijn-vakantierekening
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bowtie
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2017 08:21

Bedankt voor de tips!
Die van u, denlowie, leek me het beste omdat ik dan geen fouten kan maken met het berekenen maar helaas werkt het niet ondanks dat de kaartlezer goed werkt in een ander programma als test.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mar 2017 11:52

Bedankt voor de tips!
Die van u, denlowie, leek me het beste omdat ik dan geen fouten kan maken met het berekenen maar helaas werkt het niet ondanks dat de kaartlezer goed werkt in een ander programma als test.
Ik heb maandag morgen voor iemand op deze website geweest en dit werkte toen perfect.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 01 mar 2017 12:06

Je zal recht hebben op 4 volle weken verlof, ofwel 132 uur.

Terug naar “Andere”