Geen Kinderbijslag

Enrico Barber
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen Kinderbijslag

#1 , 09 feb 2017 15:30

Ik heb mij eind september ingeschreven als werkzoekende schoolverlater en zou dus als ik het goed begrepen heb sinds oktober terug kinderbijslag moeten hebben gekregen. Nu blijkt dat mijn ouders geen kinderbijslag voor mij ontvangen.
Hoe komt dit?
Ik heb overal gezocht maar vind nergens een antwoord. Normaal gezien zou ik tot 1 augustus kinderbijslag moeten krijgen maar voor één of andere reden krijg ik die niet meer.

Ik ben jonger dan 25 jaar (23), heb het vorige jaar gestudeerd voor een volledig traject (dus meer dan 27 studiepunten) maar ben wel gestopt na mijn 2de jaar in de richting en heb dus nog geen hoger onderwijs diploma, en zou dus nog voor een jaar (tot 1 augustus dacht ik) kinderbijslag moeten krijgen sinds ik als werkzoekende ingeschreven sta.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 feb 2017 20:28

heb je al kinderbijslag opnieuw aangevraagd? Waarom werd kinderbijslag VOOR oktober niet betaald?

iota
Berichten: 830

#3 , 12 feb 2017 19:38

Hebt u al geïnformeerd bij uw kinderbijslagfonds? Die moeten het u toch kunnen vertellen?

Reclame

Terug naar “Andere”