Samenwonen buitenlandse vriendin en kinderwens

Nisch
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Samenwonen buitenlandse vriendin en kinderwens

#1 , 30 jan 2017 11:19

Beste,

omdat ik heel moeilijk informatie online vind, richt ik mij tot dit forum. Hopelijk kan iemand hier ons verder helpen :).

Mijn situatie is als volgt: ik heb vast werk met een maandelijks nettoloon van ongeveer 2300 euro. Mijn buitenlandse vriendin, die momenteel nog studeert, zal normaal gezien na haar studies in september verhuizen naar België om bij mij te komen wonen. Eens ze hier is, zouden we ook willen beginnen aan kinderen. Vanaf september zou zij dan kijken om wat tijdelijke jobs uit te voeren om zo wat geld te verdienen. Eens het babytje er is, zou ze tijdens het eerste jaar willen thuis zijn om voor de baby te zorgen.

We zullen enkel feitelijk samenwonend zijn.

Ik vroeg mij dus af of zij gedurende het jaar dat ze thuis blijft, nog iets van inkomen ontvangt of enkel het kindergeld (ongeveer 93 euro)? Uit andere gesprekken heb ik verstaan dat ik haar niet ten laste kan nemen.
Is het interessanter om feitelijk samenwonend of wettelijk samenwonend te zijn?

Indien iemand hierover meer info heeft of ons naar iemand kan doorverwijzen, dat zou super zijn!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding