hoeveel kindergeld minder als ...

ikwilmeerweten
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

hoeveel kindergeld minder als ...

#1 , 23 jan 2017 08:05

Geachte,

ik ben 18j en woon samen met mijn mama in huis.
mijn mama heeft invaliditeit en krijgt dus verhoogd inkomen (zal ik zo maar zeggen)

als ik nu vakantiewerk wil gaan doen of weekendwerk dan mag ik per jaar niet meer dan 1200 euro bijverdienen want anders houden ze wat je meer verdient af van mijn moeder ofzo werd mij verteld.

Ik heb ook een vriend en zou er graag mee gaan samenwonen en eventueel mijn adres laten veranderen.

Weten jullie hoeveel minder mijn moeder zou kunnen krijgen als ik mijn adres er zou laten weghalen of zou gaan bijverdienen en meer dan 1200 zou gaan verdienen hoeveel ze dan zouden aftrekken?

(dat er voor mezelf ook wel nadelen aan zijn om samen met mijn vriend te gaan wonen dat weet ik ook wel maar ik wil vooral weten wat de nadelen voor mijn moeder zouden zijn)

alvast bedankt
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 jan 2017 09:50

Ik weet niet waar je die 1200 euro vernomen hebt, maar dat klopt niet.
zijn voor verhoogd kinderbijslag:
toegelaten gezinsinkomsten bij verhoogde kinderbijslag (alleenstaande, pensioen, werkloos, ziekte en ongeval)
als alleenstaande ouder 2385,18 EUR belastbaar inkomen per maand
als samenwonende ouder 2462,77 EUR belastbaar inkomen per maand

toegelaten activiteit als kind
als werkzoekende 530,49 EUR bruto per maand
bij deeltijds onderwijs en leerovereenkomst 530,49 EUR bruto per maand
als student maximum 240 werkuren per kwartaal (geen beperking tijdens de zomervakantie als de student de lessen herneemt)

Zolang je nog naar school gaat, volgt het dus de regels van de gewone kinderbijslag: maximaal 240 werkuren per kwartaal.

Reclame

Terug naar “Andere”