Ouderschapsverlof recht op uitkering gecumuleerd met inkomsten uit loondienst

Wouter vdb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ouderschapsverlof recht op uitkering gecumuleerd met inkomsten uit loondienst

#1 , 21 jan 2017 00:33

Hallo, ik heb een vrij bijzondere situatie denk ik want ik vind er heel weinig over terug.

Situatie: ik ben tewerkgesteld in de privesector (6jaar in dienst) daarnaast geef ik 1 avond per week avondles bij het provinciaal onderwijs. Dit zijn opdrachten per schooljaar, elk jaar wordt dit verlengd. Dit doe ik reeds 2 jaar.

Ik ben vader van 2 kinderen en vraag ouderschapsverlof aan voor 1 kind voor 1/5 voor de periode van 20 maand zoals voorgeschreven. Dit vanaf 1 september 2016, werkgever is akkoord en dit gaat in.

Er worden mij 2 lesavonden toegewezen die ik aanneem, startend 1 september.

Ik start de loopbaanonderbreking, de toekenning van uitkering moet ik nog krijgen.

Nu ontvang ik een schrijven met negatief antwoord met reden: naast mijn nevenactiviteit in loondienst vind men mij terug in de kruispuntbank met zelfstandige activiteit, deze primeert en kan er bijgevolg geen herziening doorgevoerd worden.

Ik heb inderdaad een periode mijn bekwaamheid bedrijfsbeheer uitgeleend aan mijn zus zodat ze een cafe kon uitbaten. Ik ben daar nooit voor bezoldigd geweest. Heb er nooit gewerkt. Dit was enkel nodig op papier zodat ze kon starten.

Nu ben ik van mening dat ik wel recht heb op uitkering daar ik nooit bezoldigd ben geweest. Ook de avondles doe ik reeds langer dan 3 maand.

Zie ik iets over het hoofd? Is de 2e avond per week avondles bij de start van mijn ouderschapsverlof de boosdoener?

Wil ik die beslissing laten herzien moet ik beroep aantekenen en ik wil toch eerst nagaan of ik ergens een punt heb.

Alvast bedankt voor de feedback!
Wouter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2017 10:08

Ouderschap verlof daar wil ik me zeker niet over uitspreken, maar het munt onbezoldigd dit word niet aangenomen, een onbezoldigd zaak voerder of in u geval onbezoldigd bedrijfsbeheer dit word door de rechtbank niet weerhouden, omdat je altijd een economische meerwaarde heeft aan de zaak.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 jan 2017 10:45

geef eens je naam & adres door via pm?

Reclame

Wouter vdb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2017 10:14

Pm verzonden, alvast dank

Terug naar “Andere”