Recht op dop leefloon

Radmila7ili
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Recht op dop leefloon

#1 , 08 jan 2017 10:39

Heei ik ben radmila en heb een kleine problempje tis een ingewikkeld verhaal hoppelijk kan me iemand helpen dus 4 jaar geleden was ik met me ouders in belgie we hadden toen een asiel aanvraag door me moeder of zo ik weet het niet juist maar allersinds heb ik 8 of 9 maanden in de kringlop winkel gewerkt dat was toen deeltijds heb dan naar kappster verandert en gewoon onderwijs gevolgd en Plots moesten we het Land verlaten ik en me lief hebben toen afgesproken als hij een huis huurd en Werk vind dat ik zal terug komen agter een jaar ben Ik dan terug naar belgie maar er was iets anders ik heb me naam en agter naam verandert dus moest Ik al me geborte Akten bewijs van me naam verandering vertelen en al maar dan was het Problem dat me vriend d nog getrouwd is met zijn ex omdat ze Enkel feitelijk uit elkaar zijn en zijn ex wil Plots niet schilden agter 4 jaar dat ze uit elkaar waren vraag ze nog rechten.. me vriend en Ik kijken daar niet agter maar ja het zal efkes duren tot ze geschijden zijn ik ben dan zwanger geworden als me dochter geboren was heb ik gezinshernining aangevraagd en heb nu een oranje kaart die 6 maanden geldig is en agter die 6 maanden zal ik een F kaart krijgen omdat Ik nu niet meer ilegaal ben was ik keer in ocmw vragen wat voor rechten ik heb want ik heb ook een tijdtje gewekrt ik ken hier de wet niet maar bvb in oostenrijk is het zo als je 6 maanden gewekrt hebt heb je recht op steun een bepaalde tijd dat noemd in duits arbeitslosengeld ik weet niet of het hier in belgie bestaat tis tog ook europa lijk oostenrijk allersinds heeft de werker van ocmw gezegt dat ik op niks recht heb omdat 9maanden te weinig is en op leefloon heb ik ook geen recht omdat me lief werkt ik heb haar dan gezegt dat we schulden hebben dus me vriend en dat het te kort is met een kind erbij kinderbijslag is ook maar 92 Euro moeten ze niet erst een onderzoekt starten of we het egt nodig hebben en we kunnen ook voortonen dat we meer uit komsten hebben dan inkomsten hoppelijk heb ik dat goed uitgelegt en vooruit danku voor de hulp mvg radmila xx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 08 jan 2017 18:57

Het is niet omdat je meer uitgaven hebt dan inkomsten dat je recht hebt op steun. Dat zou te eenvoudig zijn. Het inkomen van je vriend zal boven het minimuminkomen liggen voor een gezinshoofd (1.100-1.200€ - k Zou het exacte bedrag moeten opzoeken) dus daarmee zal je t moeten doen want waarschijnlijk voldoe je niet aan de voorwaarden voor (een kleine) werkloosheidsvergoeding. Klein omdat je samenwoont.

PS. Om slechts 4 jaar in Belgie te wonen is je nederlands al pico bello. Enkel nog de leestekens oefenen (punten en komma s) om je teksten leesbaarder te maken.

Radmila7ili
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2017 19:28

Danku tis omdat Ik duits kan de talen lijken veel op elkaar :) en danku voor de Info dus had de medewerker recht ik kon het niet geloven omdat het in oostenrijk duitsland anders is bvb je hebt recht op dop agter 6 maanden dat je gewekrt hebt en hier vanaf een jaar een belgie is toch ook europa moeten dan de weten niet zelfde zijn en Ik moet nog iets zeggen ik vind het echt jammer want de belgen zijn een Werk Volk en hooge belastingen en als je hulp nodig hebt gaan ze eerder vremdlingen helpen dan hun eigen Volk ik vind dat omdat die wet niet Enkel voor mij geld maar ook voor belgen moest Ik weken ging me vriend ook geen recht hebben op steun of leefgeld terwijl die belg is ik vind jullie moeten dat veranderen maar ja de vraag is hoe:( En sorry nog een vraagje me vriend verdient ong 1500 per maand is dat boven de limit of heb ik recht op een kleine steun mvg radmila x

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2017 19:32

Met een loon van je vriend van 1500€ maak je geen enkel kans op ocmw.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Radmila7ili
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jan 2017 19:39

En voor de mensen die denken dat ik niet wil werken omdat Ik een niet zo vriendlijke prive Bericht gekrijgen heb ik ben op zoeken jaar Werk ook al is me dochter een maand oud tis voor zij dat ik het doe maar Ik zoeken wel half time intrim heeft me niet veel hoop gegeven die zeiden tis moelijk voor half time momentel is er niks kom volgende maand of kijk op de pagina van vdab ben Ik noch aan wachten en Ik denk ik zal nog lang wagten en dat kan toch niet dat ik in de tijd waar ik nog aant wachten ben op Werk geen steun kan krijgen als het nodig is ik heb ook beetje de wetten op internet gelezen en er stonden ook dat ocmw steun moet geven als je niet over genoeg midelen beschickt of menslijk kunt leven of zo en die van ocmw hebben niet eens onderzoek gedaan omdat ze wisten dat me vriend werkt ik vind dat niet eerlijk bestaat er egt niks behalve dat ik mag werken vroeger kon ik niet omdat Ik ilegaal was nu ben Ik dat niet meer en dus tis Enkel dat verandert dat ik mag werken andere rechten heb ik niet hmm.. mvg x

Radmila7ili
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jan 2017 19:44

Amai das blijkbaar veel Geld voor ocmw en moeten ze geen rekenning houden dat de huur 500 Euro is en plus nog Gas elektricitet we hebben nu nog een baby er bij me zus wont in duitsland en ze zegt moest Ik daar wonen met deze situatie ging ik wel steun krijgen zonder dat ik het aanvraag maar ja kan er blijkbaar niks aan doen nog eens danku

Terug naar “Andere”